Julen 2009

datum: 2009-12-27  tid:  21:31:43

Vår vackra tomte!



Nu är Julen för detta året över.
Dagarna har gått fort, och lite julkänsla hade man faktiskt, nog snön som gjorde det.
Nu vill vi bara att nyår ska vara över sen är snart våren här.

Julafton startade vi med frukost hemma hos svärföräldrarna, där var vi till lunchtid sen hem mata lillen och hämta hunden, sen begav vi oss lagom till KalleAnka hem till mamma, där det blev kaffe och kaka, och sen massa maaaaaat. Gott är det, bara man inte äter de för ofta. Sen kom vår tomte, sådär uppskattat av Daniella, ville knappt lämna mitt knä alls, Vilmer sov när tomten kom, var en väldigt trött kille då han knappt sovit något alls på dan innan.
Efter klapparna så blev de gröt, och morfar fick mandeln men jag fick chokladen, fjäska till mig den =)
´Vi begav oss hem så lillen fick somna gott i sin egen säng för natten.
Vi somna också gott efter en bra dag.

Fredes spenderade vi en stund på Eko, och sen pysslade vi i lillens rum, köpte backar på Eko och så, så nu är där ordning inne, blev juh en heldel klappar till han som skulle få plats.

Julklappar som lillen fick:
Massvis kläder, pengar, barnkammarböckerna, skallror, presentkort, ny mysfilt, gosedjur, örngott, kommer inte ihåg mer.
Jag var också nöjd med mina, fast den bästa julklappar fick jag förtidigt, redan i augusti exakt, min lille prins.

Sen gårdagen spenderade båda mina killar mest i sängen, S åkte på maginfluensa och Vilmer också en släng av det plus högfeber.
Idag mår vi alla nästan bra.
Tror alla i familjen har haft maginfluensa nu, Sindy kvar bara och jag, fast jag hade de förra veckan så hoppas inte att jag får det igen.

Idag har vi varit hos min mormor och morfar då dom firar 20år som gifta.
Där bjöds det på smörgåstårta och tårta och kaffe.

Nu har vi satt oss i soffan, S tittar på film och jag fastnade här.

Bjuder på lite bilder från julen hemma hos mamma

Glad Tomtenisse.


Mammas prins.


Söta lilla Daniella.



Postat av: Madde

Vilken söt tomtenisse =)

2009-12-29 @ 10:10:07
URL: http://babyhalling.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin RSS 2.0