Att vara mamma

datum: 2009-10-27  tid:  12:39:00

När jag var gravid så var det många tankar som snurra i huvudet varje dag.
Hur blir det när Liten kommer, kommer jag klara av att vara mamma, hur ser liten ut, vem är han lik, har han kolik m.m..

Vi har fått ett fantastiskt litet barn, som vi älskar mer än allt annat.
Livet förändras, man prioriterar inte sig själv längre, utan man rättar allt efter hans tider, hur han brukar sova, när han ska äta, hinner jag göra det innan han ska ha mat igen?

Vilmer är väldigt mycket likt Simon, nästan kopia av Simon när han var liten, det vi ser idag som han fått efter mig är min näsa.. Han har blå ögon och blont hår. De förändras det också, men jag tror att han kommer ha blå ögon, dom säger juh att det bruna dominerar, och jag har bruna, och Simon blå. Simon var ljushårig som liten, det var inte jag.
Han har fått sin pappas tår, halvt böjda, haha.
Nu när han växer så ser man mer och mer vad som är likt mig och Simon. Studerar han lite extra varje dag just bara för att se om något förändrats eller så.
Humöret säger Simon att han fått av mig, för han är lika envis som mig. HAHA.

Vi har haft några svåra kvällar nu sen i fredes, Vilmer bara skriker och skriker, troligen har han fått en släng av kolik, förhoppningsvis lugnar det sig snart igen.

Han sover jätte bra hela fm, sen sover han inte alls mycket resten av dagen, för han vaknar och skriker, på kvällen när han ska sova för natten så tar de evigheter innan han somnar, och han skriker när vi lägger han i sin säng, det enda som duger(knappt det ibland) är att somna i famnen. Sen sover han hos mig hela natten, tills simon går upp då kan han oftast lägga han i spjälsängen.
Men destu äldre han blir destu mer rutin får man in.

Men imellan detta skrikandet så får vi också ngåot leende och skratt imellan åt, och då bara smälter man, finns inget finare. Det gör så man får extra energi.

Livet som småbarnsförälder är inte lätt, det är så mycket man inte kan men som man lär sig.
Vad menar han när han skriker så, varför funkar inte det, vad är det han vill.
Men det är en helt fantastisk tid, som man samtidigt njuter av även om det inte är lätt alltid.

Många skriver att det är så fantastiskt, och allt bara flyter på m.m. men jag kan säga att alla har motgångar, men många väljer att inte skriva om dom, och jag tycker det är lite fel, då dom som inte har barn får en fel bild av hur det kan vara.
Visst där finns dom som får ett barn som är hur snällt som helst, som är nöjd med allt, men dom är nog lätträknade.
Man kan inte vara en perfekt förälder från början, utan det är något man blir under tiden, som både barnet och en själv utvecklas.

Jag älskar min son så fruktansvärt mycket, och är stolt mamma, och jag tackar Simon för att han har gett mig detta, eller ja vi har skapat det tillsammans, finns inget som berör mitt hjärta så mycket som detta lilla liv som levt och utvecklats i min mage i 9månader, och nu ska jag få ha han i mitt liv så länge jag lever tillsammans med Simon.

En stolt Pappa håller sin son för första gången.



Postat av: Fridis

Du är mitt uppe i den största och mest magiska stunden i ditt liv ! Jag blir rörd av inlägget = ) Älskar er ! Stor bauta kram ! vi gillar när du bloggar varje dag = )

2009-10-27 @ 14:28:17
Postat av: Anonym

helt underbart skrivet :) det du säger är så snat så. Den största och finaste gåvan man kan ge varandra är just ett barn! Älskar dig!

2009-10-27 @ 21:06:04
Postat av: Aleksandra

jobbigt att han skriker, tips är att köpa en sorts "sug" som man ( med att kanske låta lite äckligt) suger ut luft från rumpan om det nu är gaser och magknip som gör att han skriker.. har hört att den ska vara bra, den finns väl att köpa på babyproffsen men tror även apoteket har något liknande!

ingens liv är perfekt och föräldrarlivet är definitivt inte lätt.. just nu efter några dagars skrik från er son kan du behöva lite stöd och hjälp.. hoppas mina ord hjälper lite=) vi hade tur med Casper som spädbarn, han var alltid snäll, många påpekade att vi inte fick någon rättvis syn om att vara spädbarnsförälder för att han var så snäll.. men alla har det jobbigt ibland och alla kämpar på sina vis. jag fick käpma med att hålla koll på hans mattider, eftersom han nästan aldrig sa till att han var hungrig, ha koll på blöjan, eftersom han aldrig sa till att den var "full", kanske låter som små saker om man jämför med kolik om det nu är det vilmer har men det hoppas vi att han inte har. ville bara förmedela att alla har tuffa tider att ta sig igenom vare sig man har ett snäll eller mindre snällt barn. jag håller tummarna för att skriket bara är tillfälligt=)

ett annat tips med är att köpa en sådan babysitter som vi hade från fisherprice.. den vibrerar lite lätt vilket kan vara stimulerande vid en knipande mage och dom rekomenderar den till barn med kolik! detta blev en lång kommentar:)

hoppas ni har det bra annars.. och måste säga att Vilmer är gudasöt!

kram från oss

2009-10-29 @ 08:51:54
URL: http://Aleksandralivet.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin RSS 2.0