Vad betyder mitt namn?

datum: 2009-10-20  tid:  12:41:57

Har inte tänkt på det innan, men slog mig nu vad betyder igentligen Vilmer?

Så här står de:
(Dock så stavar vi det med enkel V men har juh samma betydelse)

Mansnamnet Wilmer, eller Vilmer, är ett forntyskt namn som stammar från Willimar, med betydelsen "vilja" samt "berömd".


Sökte även på mitt eget:

Kvinnonamnet Desirée eller Désirée är en fransk motsvarighet till Desideria som betyder den önskade.
Desirée blev ett ganska vanligt namn under 80- och 90-talen. Vissa år var det nära att komma in på 100-i-topp. Populariteten verkar dock ha passerat sin kulmen för den här gången. 31 december 2005 fanns det totalt 4 743 personer i Sverige med namnet, varav 1 253 med det som tilltalsnamn. År 2005 fick 11 flickor namnet.

Rätt intressant.



Postat av: Fridis

Klart han blir berömd = ) Lätt snyggaste pojken - Kändis = ) Önskad är du verkligen i mitt liv ! Love

2009-10-20 @ 19:30:28

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin RSS 2.0