3augusti

datum: 2010-08-03  tid:  21:46:57

För det första säger vi stort GRATTIS till Bella som blir 1år idag och till Stig som blir 80år.

Den sista veckan av min ledighet så låg jag nästan helt pall här hemma, magen ville inte riktigt som jag ville. Men nu börjar det rätta till sig.
Tråkigt att spendera dom sista dagarna liggandes bara ville juh hitta på massor med min familj!

Nu har jag iaf börjat jobba.
Och hur det känns?
Jodå det går, visst jag saknar Vilmer massor men samtidigt vet jag om att han har det hur bra som helst hemma med världens bästa pappa.
Har jobbat 2dagar, första dagen var såklart värst. Kändes lustigt att vara borta från Vilmer så många timmar, men Simon gjorde mig glad när han skicka sms då och då.
Idag när jag skulle gå till jobbet så var dom juh såklart vakna när jag gick upp, Vilmer satt i sin stol i köket och tittar på mig och säger mamma, mamma, om jag ville gå till jobbet? NEJ! Men samtidigt gav det mig energi till att göra det då jag visste att jag kom hem till det mest underbara senare.
(han har juh sagt mamma innan men nu den sista tiden har det varit mycket pappa, varje gång man säger till han säg mamma, så säger han pappa, men inte idag och inte igår heller när jag var på jobbet då sa han massa mamma sa Simon, och visst kommer det en tår eller två, men det ger mig energi)

Direkt efter jobbet idag så mötte jag upp min lilla familj vid bussen sen gick vi till kalaset för Stig, Svärmor hade gjort super god smörgåstårta som vanligt, och sen bjöds det på gräddtårta. Ont i magen efteråt men det var det värt =)

Nu sitter jag i soffan helt slut och ska njuta av mina två lediga dagar nu innan jag ger mig på att jobba hela helgen. Får se framemot nästa vecka jobbar endast 2 dagar då.
Ska hinna med massor av vänner nästa vecka då jag ej träffat någon på denna vecka jag legat hemma.

Åhhhhh höll på att glömma.
Världens bästa storebror har juh kommit hem, så han ska jag spendera dagen med imorrn, träffa han en liten stund igårkväll då han och mamma var snälla och hämtade mig på jobbet.

Inbjudningarna är skickade och framkomna till Liten 1års kalas, inte alls länge dit nu juh!
Min lilla pojke blir stor.
Det bästa och vackraste jag någonsin skapat och fått!
Min SON!

Bjuder på en bild på mig och mitt underbara gudbarn och systerdotter!



Postat av: Sofie Johansson

Kan tänka mig att det måste kännas segt/ svårt att gå och jobba när man e van vid att ha varit hemma med liten så länge=)

2010-08-04 @ 16:14:57

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin RSS 2.0