Dålig uppdatering.

datum: 2010-02-22  tid:  10:08:18

Har inte haft tid ihelgen att skriva då vi hållt på hela tiden.

Sitter här med mitt morgonkaffe och njuter av en dag till med snöoväder (Ironi)

Helgen har som sagt varit fylld av massa mys och måsten.

fredes började vi med nybakat bröd och en pappa som var pappaledig, kan helgen starta bättre? NEJ!
Sen kom Fridis på kaffe i detta oväder, betyder lika mycket varje gång, en vän som alltid står vid ens sida, och som alltid finns där och stöttar.
Sen kom Svärföräldrarna på semelfika.

Vi mös framför TV på kvällen.

Natten till lördag var ingen höjdare, då Vilmer knappt ville sova alls, utan vi fick turas om, klockan halv 4 tog jag upp han i vår säng och då somna han mellan oss ganska fort.

Så de blev en tidig morgon då han ville upp 8. Men vi satt och mös vid frukostbordet en stund. Sen begav sig gubben ut för att skotta och där började de roliga med hela den dagen!
Först hittar han inte bilnyckel så frågar om jag sett den, samtidigt som han går ut så frågar jag om han kom ihåg att ta upp rutan igår efter vi kommit hem, fick inget svar. In kommer en gubbe som säger: VI HAR EN SNÖDRIVA I BILEN!! (alltså han hade inte tagit upp rutan.. HAHAHA)
Han börjar skotta och får väkc det mesta, sen ska han backa ut bilen så han kommer åt det sista, vad händer då, jo han sätter sig. Han tar en spade och gräver sig loss, men lyckas inte. Jag står i fönstret och tittar och så gör även grannarna. Jag går ut och pratar lite med han. och då öppnar grannen dörren, nu har vi tittat länge på dig och du fått slita, så vi ska ta på oss så kommer vi ut och hjälper till.
Jag bara skrattar.
Den andra grannen uppe i hörnan kommer också springande, så till slut får han upp bilen på uppfarten och så ska vi köra ut på andra hållet, jo visst då sätter han sig typ igen och grannen trillar när vi puttar bilen.
HAHAHA.
Massa skratt fick vi.
Sen sitter vi och väntar på plogbilen då den inte varit här och skottat vägarna, vad händer då. Jo han lägger en halvmeter vall på för vår uppfart. Så visst ut igen.
Men nu är den fin, se hur länge det varar då det snöar idag igen.

Vi myste framför melodifestivalen med kinamat och det var såå gott.
Darin var självklart helt bäst.

Söndagen kom Mamma och plastis och fixade med vår vask, eller ja plastis gjorde det och mamma mös med Vilmer.

Blev hembjudna till mamma på middag sen, stek och det kan man juh inte missa.

Färgade håret då utväxten var hemsk.
Sen smaskade vi i oss Chokladpudding och vispgrädde framför Tv på kvällen!

Nu blev det ett långt inlägg med bara text då jag inte orkar hämta kamera, och jag har en liten bebis som ligger och sparkar på sin mamma i soffan!

Idag är det föräldragrupp på BVC, ringde mamma så hon e snäll och kör oss dit så vi slipper ut och traska med vagnen i detta väder.

(och ni som får skumma sms av mig så e det att min mobil e lite lustig, då den levererar sms typ 3dagar efter, ska uppdatera den idag).

Nu tycker jag våren kan visa sina första tecken, är trött på detta nu, även om det är underbart vackert!



Postat av: Vanja

Simon e ju bara bäst :) Ha ha ha



Vill med ha mammas stek :(

2010-02-22 @ 10:48:01
Postat av: Fridis

Jag vill bara så jäkla gärna att vi spolar tillbaka tiden så jag får se detta =) Hihihih !

2010-02-22 @ 12:29:10
Postat av: Madde

Hahaha jag kan se min S framför mig när han står o skottar o fastnar m.m HAHA!!!

2010-02-22 @ 16:40:02
URL: http://babyhalling.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin RSS 2.0