Barnakuten!

datum: 2010-05-12  tid:  06:43:09

Igår under fm blev Vilmer mycket sämre.
Pratade med VDC som skickade mig vidare direkt in till Akuten, Så fort dom hälsat på oss så sa dom han måste inhalera.
Han andades tungt och hastigt, hade nästan tappat sin röst som han skrikit för det gjorde juh så ont i halsen av att hosta hela tiden

Efter inhaleringen så blev det lite bättre.
Läkaren kom in och prata om både det ena och det andra, vi prata allergi, riktigt kraftig förkylning, astma, infektionsastma m.m.

Min funderingar jag haft själv om att han kanske har förkylningsastma var inte helt fel.
Läkaren kunde inte säga exakt att det var det, men om inte medicinen vi fick med oss hem (inhalationsmask) hjälpte så kunde han nästan säga att det e det.

Eller ja infektionsastma som han sa, han kan ha astma hela tiden, men så fort en förkylning eller dylikt kommer så får han infektion istället, då i luftvägarna typ.
Ja han snackade så mycket så hängde knappt med själv.

Det viktigaste var iaf att jag åkte hem med en lite piggare son, som inte hostat många ggr alls sen vi kom hem (dock har vi inte använt masken här hemma än).

Även Simon körde hem från jobbet igår med feber och allt, så det är inte bara en pojk jag måste ta hand om utan två
Den lilla ligger och leker på golvet just nu medans den stora sover.

Fick en överraskning igår
Tjoohoo vad glad jag blev.
Dock 4mån kvar tills allt e klart, men finns iaf på hemmaplan!

Love



Postat av: Fridis

Stackars älskade Liten =(



Hoppas verkligen ni mår bättre och kryar på er !

Är simon frisk , Jag vill komma på frulle fredag men inte om ni är sjuka i med mitt dåliga immunförsvar liksom ....

Jag ringer dig i morn på min lediga dag hjärtegrynet !



Puss o Kram o Love

2010-05-12 @ 21:24:54

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin RSS 2.0