Reva på Hornhinnan

datum: 2010-09-17  tid:  20:29:51

Min kära son skulle peka på sin mamma igår och då var mitt öga lite väl nära.
Så han körde fingret rakt i ögat.
Sådär skönt.
Hade super ont hela kvällen igår och inatt när jag vakna så trodde jag ögat skulle trilla ut.
har jag det öppet gör det ont, stänger jag det så river det i ögat, helt rödsprängt... ja and so on.

Imorse var det inte bättre, så jag ringde VDC, och fick en tid 15.45
Så efter massa droppar i ögonen, som såg ut som läkaren gett mig en rejäl blåtira.
Han konstaterade att jag hade en reva/infektion på hornhinnan, och fick ögondroppar att ta var 3:e timme..
Ska jag inte göra något annat än att droppa ögat eller?
Hoppas det blir bättre nu annars är det jag som blir skickad direkt till ögonmottagningen!

I övrigt har vi haft den jobbigaste natten på väldigt länge, Vilmer vakna vid 22.00 och sen har han strulat hela natten, varken jag eller Simon har fått många timmars sömn, och jag förstår inte vad problemet var.
Men han är helt okej idag, och sov massa i fm, och det var väl tur det så Simon också fick lite sömn.
Jag fick däremot inte mer sömn då jag fick bege mig till jobbet imorse.
Trött eller vad.

Nu har vi kommit hem från Svärisarna där vi blivit på middag och äppelkaka.
Dom beger sig till Kroatien på söndag morgon!

Och på tal om utlandet, hitta resa idag till Fuertventura (stavas) i december, 1v för oss 3 skulle kosta 6100kr.
Sugen eller vad!??
Men vad skulle Vilmer få ut av det, får fundera lite till!

Ha en trevli fredagskväll!



Postat av: fridis

För det första se till o droppa ögonen ordentligt för du måste bli kry och slippa ögonmottagningen och sen tycker jag ni borde åka å njuta fast förstår din tanke hjärtat. love

2010-09-17 @ 20:42:01
URL: http://tadaaaaa.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin RSS 2.0