Inskolning på dagis

datum: 2011-01-09  tid:  21:33:35

Helgen börjar närma sig sitt slut, pappan har jobbat i 1vecka och mamman har gått på sin ledighet. Vilket innebär att Vilmer ska börja skolas in på dagis imorgon bitti.
klockan 9.00 imorgon bitti ska vi befinna oss på Krumelurens förskola.
Massa känslor inför detta, både positiva och negativa, eller ja negativa vet jag inte om jag ska kalla det, men hade gärna stannat hemma med vår son ett tag till. Men samtidigt behöver han komma ut och träffa andra barn, få leka varje dag, eller inte varje dag då han inte kommer vara på dagis varje dag.
Men ni förstår vad jag menar.
Jag tror det kommer bli bra för honom, bara han trivs där. Det värsta som kan hända är juh att han skriker så fort vi lämnar honom där och det kommer jag inte klara av!
Sen vet man inte vad man tycker om förskolelärarna och så.
Men som sagt vi har kvar Vilmer i kö till dagis här i Öllsjö, då vi helst vill ha han här, då det är här han kommer växa upp, och börja skolan och så, grannbarnen finns här, ja en massa man tänker på.
Men visst trivs man super bra uppe i Vä så kanske man inte byter, eller jo det gör jag nog då vi vill ha han här, då vi tänker framåt också.
Nog om dagis just nu, ska ge er en uppdatering om det imorgon då vi varit där första gången.

Nu är jag iaf ledig fram till den 22jan, eller ja ska in på ett möte på tisdag på någon timme.

Och vet ni om 5dagar så fyller man visst 25år, hmm. Åldersnoja? Ja lite faktiskt, 25 känns så mycket mer än 24.
Innan sa jag alltid (alltså när jag var yngre, typ gick på högstadiet eller så) att jag skulle ha barn och hus innan jag fyllde 25 och det blev så, helt otroligt igentligen. Då man aldrig vet vad som händer i livet, då allt kan vända på sekunderna.

Idag städade vi ut julen, och vad härligt det känns med alla vårfärgerna. Hade lite smått panik över vad jag skulle ha för gardiner i vårt nya vardagsrum, men hade ett par vita liggandes som blev jätte bra så länge iaf, vill ha lite mer färg sen, men då vi inte bestämt om vi ska måla här eller inte så får det vara såhär så länge för annars får man kanske leta massa gånger tills man hittar rätt.

Fick hem kläder ifrån Bon prix som jag beställt därifrån (fick det i födelsedagspresent av syster med familj) och allt satt jätte bra och jätte snyggt linne hitta jag där som var lite annorlunda och jag bara längtar efter att få använda det tillsammans med mina jeansshorts.
Har aldrig hört talas om Bonprix innan, och visst där var mycket tantigt men några guldkorn fanns där
Så super tack för den presenten!


På återseende.




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin RSS 2.0