Barnakuten

datum: 2009-11-04  tid:  18:05:05

Vilmer har varit förkyld till och från i ett par veckor, men i måndes efter BVC bröt det ut ordentligt, han blev inget bättre och sov i princip inget alls på natten. Igår ville han knappt äta eller sova, kom inte alls till ro.
Inte ätit mer än 1 ordentligt mål på hela dagen, utan bara gnällt.
Så igår kväll ringde jag 1177 (sjukvårdsupplysningen) och dom ville att vi åkte in, så det var bara att bege sig till barnakuten där vi var i ett par timmar.
De tog olika prover och så, men inget visade sig.
Men han hade lite feber, och var röd/svullen i halsen, och extremt snorig.
Så med lite extra panodil så fick vi bege oss hemåt, och skulle tillbaka på återbesök idag. Han har ätit lite bättre både inatt och idag, dock sover han mycket, men han är juh super trött, och så blir han juh trött av panodilen.
Då han blivit piggare och så av panodilen och ätit lite bättre så slapp vi bli inlagda, men blir han sämre så ska vi in igen.
Inget kul alls att vår lilla bebis är sjuk, så hoppas verkligen det snart vänder.

Och det räcker visst inte med en sjukling i detta huset, då pappan också e sjuk. Jätte ont i halsen, feber och förkyld.
Så snart är det väl min tur, änsålänge så har jag bara förkylning.


På tal om annat så är dopplaneringen i fullgång, har fått bekräftat från kyrkan om tid och datum, inbjudningskorten är beställda.

Undra om mina killar är friska i helgen så vi kan åka iväg på Isabellas dop, eller är det kanske bäst att stanna hemma så vi inte smittar ner dom?
Jag som såå gärna vill åka juh.
Jaja de är bara onsdag idag så vi får väl vänta och se.

Nu ska jag göra lite kvällsmat till min sjukling, och snart hoppas jag min lilla sjukling vaknar så han också kan få mat, ikväll är det bara massa mys i soffan som gäller.
Det är Grey´s och choklad och massa pussar som gäller.
Älskar min familj mer än allt annat.




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin RSS 2.0