Sommar & Sol

datum: 2008-07-30  tid:  12:14:32

Älskar verkligen denna årstiden
Man blir så mycket piggare
Man får en härlig gyllenbrun färg på kroppen
Kan gå rundor i sina nya sommarklänningar
Äta glass - Bada - Mysa på stranden

Känna hur tråkigt det är att semestern är över
Nu när det fina vädret kommer
Fast det ska juh försvinna till helgen
Men kan alltid hoppas det är fint nästa vecka
Då jag bara jobbar 2dagar
Lite minisemester där

Gårkvällen bestod av massa mys
Grillat - sallad - och en kall cider till det
Även om man jobbar får man unna sig

En sak saknar jag i denna värmen
Min Vän
Och du vet själv vem du är
Lavve



Dags för jobb



Ute och Ätit

datum: 2008-07-28  tid:  21:28:58

Mamma ringde och fråga om vi ville följa med henne och plastis ut och äta
Så det blev Kimpo
God mat
Mätta och belåtna blev vi

Förövrigt jobbat idag

Vatt inom stan och shoppat lite
Kjol - Skjorta - Shorts
Och en tröja till gubben som han kollat på tidigare men då har den inte funnits i hans strl

Nu mys i soffan
Sen soooova

Jobb imorrn igen
Så är det väl att jobba 98%
USCH!!
Aldrig ledig.



Dags för en uppdatering

datum: 2008-07-27  tid:  20:24:18

Vädret har inte tillåtet en att sitta här
Har haft fullt upp sen i tisdes

Alla dagar har bestått av jobb
Helt okej att komma tillbaka till jobbet faktiskt
Tråkigt bara att det fina vädret kommit nu

Har även hunnit med
Svärfars födelsedag - besök hos mamma och co - grillning hos vänner - 20års fest

I fredes var vi hos en gammal vän till S och hennes gubbe
Blev bjuda på grillat
Blev en del alkohol och även besök av 2 vänner till dom
Hel kanon kväll

20års festen var igår
Kul det med
Svärmors smörgåstårta finns det något godare?
En hel del vin där
Somnade gott

Stranden hela dagen idag
Och Desireé är en kräfta som vanligt
Varför lär man sig aldrig?

Fått sig en tankeställare
Pratade med en gammal vän häromdagen
Känns som det var ett litet tag se vi träffades
Men nej, det var 1,5år sedan
SHIT!
Dålig man är på att höra av sig

Nu ska ja återgå till kaffet och solen





Semestern Slut

datum: 2008-07-22  tid:  12:02:37

Nu är det dags att börja jobba igen
Känns sådär kul
Men som sagt startar med en bra vecka
Så man ska väl inte klaga igentligen

Gårdagen bestod av färgning av hår - besök hos mamma- sura samtal - besök hos Svärföräldrarna

Angående håret
Hmm
Ja snart nöjd kanske
Men gillar verkligen mitt ljusa hår

Dags för duschen



Vår dag

datum: 2008-07-20  tid:  19:45:49

Haft en heldag med Fridis idag
Begav oss iväg ifm och kom hem nu ikväll

Vi två tillsammans blir bara kaos
Lavve dej vännen

Men resultatet blev




Lördag

datum: 2008-07-19  tid:  16:11:18

Gårdagen spenderades mest hemma hela dagen
På kvällen blev det mys med Frida och company
En riktigt trevlig kväll

Dagen idag
Sov till lunch
Vatt och hälsat på hos mamma
Handlat mat och fiskar

Funderar på att ta en titt i min garderob
Den behöver en rensning och städning
Ingenting får plats
Och kolla upp lite till imorrn också kanske
SHIT!

Ut och äta ikväll och bara njuta av de sista dagarna innan jobbet börjar igen
USCH!
Så sugen på Mongolian Barbecue på Rosegarden
Min stora favorit



BoOhlsson & Bockeboda

datum: 2008-07-17  tid:  22:20:46

Haft en dag med lite utflykter

Begav oss först ut till BoOhlsson i Tommelilla
Hitta dock inte så mycket
Märkte när vi kom dit att det även var marknad så hamnade i en liten kö

Sen hem och pilla lite i trädgården

Nu på kvällskvisten begav vi oss ut till Bockeboda
Skulle igentligen inte gå där ute
Men det blev en promenad på 1,5h
Riktigt mysigt är det där ute.
Fast nästa gång blir det på ljusadán

Sitter och myser med lite cider och chips nu

Pics
   



Pussss Hej



Mitt i Veckan

datum: 2008-07-16  tid:  22:11:23

Dagen har gått fort

Vatt hos Pappa - mamma - svärföräldrarna

Lunchat i stan, inte vatt där sen vi var i Sthlm
Lika tråkigt som alltid.

Vatt inom Solhaga
Då väldigt många klagat på mina döda blommor
Ska försöka komma ihåg och vattna dom

Vill gå och göra vid mitt hår
Känns som evigheter sen
Men vet inte hur jag vill ha det.
Jobbigt sånt

--

Ville så gärna
Men livet går vidare



Helt Ny

datum: 2008-07-15  tid:  22:30:05

Nu har jag gjort en helt ny design
Blev ganska nöjd med den
Men nu när man kan och vet hur man gör så vill man göra ny hela tiden
Haha

--

Vatt på Kiwiksmarknad idag
Mamma - Simon - Stoffe - Thammy - Jag
En himla trevlig dag
Ibland förstår jag inte varför man ska göra samma sak år efter år
Men som vissa kallar det - tradition?

--

Suttit och mumsat på vitkladdkaka nu ikväll
Riktigt mumsigt men verkligen mättande
Orkar typ inget
Till det drack jag en underbart god cider
Passa på och njuta nu innan semestern är slut
=)

Såhär mysigt ser det ut i Kiwik


Jag och Min Älskling



Måndag Kväll

datum: 2008-07-14  tid:  21:25:50

Har varit en aktiv dag idag
Vilket är trevligt

Trädgården - eko - munk med vit choklad - kaffe hos mamma - trädgården - Svärföräldrarna
Nu Tv och chhiippsss

( Har gjort en vitchocklad kladdkaka att mumsa på imorrn - den ska stå ett dygn för att bli godast)

Pics.



Kramis Från



Trädgård

datum: 2008-07-14  tid:  12:17:27

Gick upp 8.00 imorse
Bra jobbat
Ringde några samtal

Sen har vi vatt ute i trädgården
Klippt buskar och så
Det har vi sagt hela tiden vi ska göra under semestern
och nu när det är sista veckan så blir det av
Haha

- Ska du sitta där ute i ösregn?
-ösregn? Här regnar det typ bara lite
- VA? Här öser det ner

( Dialog mellan mig och simon, befann oss på vars en sida av trädgården och det var sådan skillnad, Ganska mycket skratta vi)

Sitter och väntar på att Simons morfar ska komma med jord

På Återseende.



Desireé Kan

datum: 2008-07-13  tid:  20:08:30

Vet ni
Har gjort om min header själv.
Var faktiskt inte svårt som man trodde när man bad andra göra det.
Tur va väl att jag hade den gamla sparad.

Det var nog dags att ta av mössan
=)

Vilket härligt väder det blev nu ikväll.
Suttit ute mesta delen av dagen
Druckit hinkvis med kaffe
Pratat om gamla "goda" tider

Snart dags att hämta hem Lillebror
Varit i Stockholm.
Sakna


Diva - Sigge



KaffeBesök

datum: 2008-07-13  tid:  13:17:32

Snart får jag lite kaffebesök
Emily och Mark

Hjärtat mitt är och fiskar
Hmm
Synd att det inte är hundra med sol idag
Jag som är så sugen på att få lite extra färg
Känner mig ganska blek och dåsig
Får vl bli lite sol i form av fusk istället

Så sugen på en Pizza från Degeberga
Kanske kan övertala gubben min
Tror inte jag lyckas

Varför fäller dogsen så himla mycket nu?
Man ser juh knappt att man dammsugar
Tråååk
Fast älskar henne för mycket för att klaga igentligen

Tack och Hej



Tossia Bonnadan

datum: 2008-07-12  tid:  22:11:49

Haft en underbart skön dag

Körde till Ronneby imorse
Hälsa på Mammas morbror
Gick på marknaden
Åt brända mandlar
Det är bara såå gott

Linneá
Nu ser vi ett ljus - du har fått bada - du slipper de flesta slangar
Nu vill vi bara tiden ska gå fortare så du snart får komma hem till din mamma och pappa
Och självklart komma ner och hälsa på moster
Saknar dig

En riktig myslördag idag
Sista dagen på K-dagarna
Skönt
Riktigt drygt det där

Hoppas ni har en bra lördag
Kramis



Fullt av hinder på vägen.

datum: 2008-07-11  tid:  20:16:57

Genom livet så finns det massa hinder man ska gå förbi
Vissa klarar man utan att ens tänka på det
Och andra märker man till tusen

Idag har varit en sådan dag
Då allt bara blir mörkt och man tar sig en riktig funderare på om man orkar
Tror att man orkar bara man tar sig förbi det jobbiga

Svärmor kom inom en runda
Omtänksamma människa

Annars har det varit en ren slappedag
Tryckt i sig en massa onyttigheter

Livet är helt enkelt inte lätt.




Trööööött

datum: 2008-07-10  tid:  21:19:11

Min kropp är helt slut
Märks att man har semester, kroppen kopplar av till tusen
1vecka kvar sen börjar allvaret igen. =(

Onsdag igår
Va på utflykt me Fridis
Ullared
Hittade en del faktiskt
Alltid lika roligt att göra utflykter me Fridis
Nästa gång - nästa söndag.
Hmmmm

Va hos Svärföräldrarna igår kväll
Fikade och prata massa skit

Lillebror åkte till Stockholm imorse
Lite avis  -  han får träffa Linnéa och inte jag
Miss she much

Slappat mest hela dagen
Sugen på att byta gardiner och lite så i köket
Blir väl imorrn kanske

Pics.







Kramis från Desireé



Liseberg

datum: 2008-07-08  tid:  19:16:33

Åter hemma igen

Körde till Göteborg igår morse
Besökte Liseberg
Bodde på Hotell
Hade otroligt mysigt
Eva - Magnus - Malin - Stoffe - Simon - Jag
2 underbart sköna dagar
Vann massor av choklad
=)

Kom hem nu tidigare ikväll
Packat upp
Och lagt oss på soffan
Snart Allsång på Skansen
Pensionärsvarning



Pics från Stockholm

datum: 2008-07-05  tid:  20:55:56

Här kommer lite bilder från vår Stockholmsresa.

   





Orkar inte lägga upp fler nu, tar massa tid.
Kramis



Lördag

datum: 2008-07-05  tid:  13:56:20

Ännu en ny dag idag
Tiden bara rusar iväg.

Va och lyssna på Smens och Frida igår
Frida va sådär, men Smens är juh alltid lika bra.
Åt min langos - men det var faktiskt inte lika gott som jag trodde det skulle vara
Kristianstaddagarna har bara blivit för mycket nu
Alla små barn som bara springer rundor och super och så
Tycker det är fjantigt och förstår inte rikigt föräldrarna som vågar släppa ut sina 13åringar själva på stan efter midnatt.

Idag händer inte alls för mycket
Vatt och handlat
Tryckt i oss vars en räkbaguette
Snart bege oss för att titta på mamma när hon dansar Linedance.

Ska lägga upp lite bilder ikväll från resan.



Kristianstaddagarna

datum: 2008-07-04  tid:  19:03:34
Idag är det fredag och Kristianstaddagarna börjar
sådär kul tycker jag
inte alls intresserad faktiskt
Ska åka upp där och äta en langos

Haft fullt ös hela dagen
Frukost här hemma me Fridis
Jysk - bära sängarna - Ikea - montera möbler - massa kel me Nelle
Vi kvinnor kan

Haft en mysig dag, tillsammans med Fridis
Lavve


Dags att göra vid sig

- Så glad -


Stockholm

datum: 2008-07-03  tid:  22:37:12

Nu är vi hemma igen
Har haft en underbar vecka i Sthlm
Umgåts massor med min bror och hans sambo
Varit och hälsat på Syster och sambo och deras underbart söta lilla dotter
Har fått hålla henne men bara i kuvösen men det var en otrolig känsla
Vi håller alla tummar och tår Linneá

Gjort en massa
Shoppat - ätit god mat - vatt på Grönan - på Spy Bar - på Fjäderholmarna
Kan juh säg att Spy Bar är typ det populäraste stället i Sthlm dit alla kändisar går - men fy attans vad tråkigt det var
Det roligaste där var väl att Petter rappa live i ena baren

Såg Thomas Di Leva på Stationen - shit
Fattar inte varför han ser ut som han gör.

Såg Bingo Rimér köra runt i en väldigt ful gammal grön militär jeép
Hmm skumt är det i sthlm

Nu är det sängen för mig
Bjuder på lite bilder när ja orkar

- Äntligen -




bloglovin RSS 2.0