Ledig dag

datum: 2014-01-30  tid:  21:07:21
Vart ledig med mina små hjärtan idag! 

Vi har myst, skottat, bakat, lagat mat och lekt massor, och bråkat! Vilmer är inne i en sådan härlig tetperiod :)

Laddat upp med massa kärlek från dom då helgen består av jobb för min del! 

Hämtat ut paket från hm också, lite fina tallrikar och kläder både till barnen och mig :)

Lily gör 1000 grimaser om dagen :)



Min nya fina burk jag köpte häromdagen ;)




Hej igen

datum: 2014-01-28  tid:  11:08:44
Jaha nu välkomnar vi rond 2! Bara bita i det sura äpplet och hoppas på det går fort!

Hade utb igår fm och sen personalmöte, så en bra start efter förra veckans sjuka!

Idag står kvällsjobb på schemat, och skönt ska det bli!

Loppan är så härlig hon bjuder på tårta och sina kakor, och sen tror hon att hon är en docka som åker i dockvagnen! Nu ska hon och storebror operera dockan! 





Söndag

datum: 2014-01-26  tid:  14:39:54
Igår kväll var svärisarna här på kvällsmat, blev den super goda köttfärssoppan :) 

Idag vart vi ute tidigt imorse och åkte pulka, barnen överlyckliga, dock vart det bart på dom flesta backarna, så blev inte så länge! Men nu kommer det mer snö så hoppas det lägger sig lite på backarna nu!
Vilmer följde med farmor hem, och nu är han där och busar, kommer hem senare ikväll! Lily sitter bredvid mig i soffan och äter päpple :)

Imorrn är det äntligen dags för jobb och dagis igen :)

Trevlig söndag och hoppas ni haft en bra helg! 





48h

datum: 2014-01-25  tid:  13:20:17
Nu har det minsann gått 48h sen kräket var hos oss, vilket betyder att vi faktiskt kan göra något annat än att spendera tiden i detta hus, så rastlös och uttråkad!

Nu håller jag alla tummarna att kräket har spenderat sin tid klart hos oss!

Loppan sover och pojkarna är och fixar en ny barngrind till vardagsrummet så hunden kanske kan sluta lägga sig i soffan på nätterna! Hon lyssnar sisådär sen hon opererades för några månader sen! 

Trevlig helg till er alla <3






Jag får aldrig

datum: 2014-01-23  tid:  22:29:54
Är något som hörs i detta hemmet ett par tusen gånger om dagen! Vilmer är expert på att säga det!

Idag handlade det om att han ville sova på en madrass på golvet i lilys rum! Men mamma jag kan väll få det, jag får aldrig det!
Jo visst gör det men du somnar själv på madrassen och inget tramsande med Lily! 
En gång kom han ut i soffan och sa han ville titta mer tv och då hade Lily redan somnat! Sa nej och han gick in igen och någon stund senare sov han! Älskade unge! 





Ojojojoj

datum: 2014-01-23  tid:  20:06:30
Hallå på er alla!

Nu har tiden stått still här inne ett bra tag, men allt annat har gått före, men jag saknar att blogga så får se om det blir här eller jag gör en ny!

Barnen växer på som vanligt! Vilmer har hunnit fylla 4år och haft sitt första barnkalas och varit på sin bästis kalas! Även fått leka själv hos bästis för första gången! Han har även börjat på stora avdelningen på dagis, och han trivs kanon bra! Han heter just nu herr trots och gör allt han vet att man inte ska göra :)

Lily fyller snart 2! Hon har gått själv sen den 15juni 2013! Har ett himla humör, men är oftast glad och påhittig!

Mormor lämnade oss på tok för tidigt på midsommar afton! <3

Vilmer opererade bort mandlarna i juni också, skönt för honom! Just nu utreds han för sin astma! 

Sommaren var full av trevligheter! 
Ett par dagar i Skara tillsammans med Vanja, Tommy och delinda! Bodde i en härlig stuga på en gård lite utanför skara, blev ett besök till skara sommarland och så njöt vi mest av att bara umgås!

Ett besök till Sthlm också för att fira delindas 4-års dag blev det med! 

Dagsutflykt till tosselilla i vanlig ordning och Ronneby marknad. Oxh även till blå planeten i Danmark som vart en besvikelse faktiskt, trodde det skulle vara större!
Mamma gifte sig under en båtfärd med immeln färjan! 
Och sen en hel vecka på Böda sand vilket vart helt underbart! Dock regn någon dag och dom säger att det regnar aldrig på Böda! Haha :)

Julen firades här hemma tillsammans med min familj, och morfar var här! Barnen fick massa fina paket och så nöjda dom var, och ja vi också förstås :) och ha både broren och syster med familj nere, kan juh inte bli bättre! Alla samlade!

Och ja i april så blir jag moster igen, som jag längtar efter en liten bebis att bara skämma bort och mysa med :)

Just nu ligger både jag och Lily i influensa så inte görs det så många knop här! 
Vilmer skulle sova inne hos lillasyster idag och trodde inte det skulle funka, men jodå båda sover gott nu! 

I sommar blir det ännu fler utflykter! Detta året blir det alv med syster med familj och sen Böda såklart med broren :)



Tokiga vi! 











bloglovin RSS 2.0