Ny säng

datum: 2012-09-28  tid:  22:33:49

Såhär en fredagskväll har vi spenderat med vin och ihop montering av vår nya säng!

Det tog sin lilla tid men nu är det klart och andra är utslängd!

Dagarna springer iväg och vi har mest lekt lekt lekt, Vilmer fick en sparkcykel igår så den har vi spenderat mycket tid med ute!

Lily var på Bvc igår för 6mån kontroll!
Fin tös som fick mycket väl godkänt av läkaren! Och 8445g och 69lång! Mammas stora flicka!

Nu lite mer vin i soffan och choklad!

Trevlig fredag



Lilla badrummet

datum: 2012-09-19  tid:  10:16:44

Då jag ej hade bild på datorn på badrummet så kommer den här!
Vi blev så nöjda, och älskar tapeten!

Lugn dag idag då magen fortfarande gör som den vill, men ändå känns det lite bättre :)



Mycket har hänt.

datum: 2012-09-18  tid:  21:37:58

Sist jag bloggade var dagen innan Vilmers 3års kalas.
 
Så vad har hänt?
 
Vilmer hade 3års kalas på söndagen, bjöd på paj då Vilmer inte gillar tårta. Han fick massa fina kläder, och äntligen fick han en svart cykel =), blixten bana, och massa pengar.
 
Den 28augusti fyllde Vilmer 3år.
och dagen innehöll massor av roligheter.
Vilmer var på dagis och då åkte vi på starten av babysim med Lily, hon älskade att bada precis som storebror sin, vi hann med en snabblunch i stan innan det var dags för BVC besök med lilldamen.
Dags för 5mån kontroll och sprutor.
 
Sen hämtade vi Vilmer på dagis som var så glad att pappa var med och hämta honom, han visade sitt nya dagis för pappan, och så hade dom haft kalas för honom, han hade fått en jätte fin bok om djur på landet och hade sjungit och hade ballonger på sin plats m.m.
Sen begav vi oss till Barbacka för lek och fika.
Åkte också till leksaksaffären där Vilmer fick välja vad han ville i leksaksväg, hmm det första han väljer är såpbubblor, en båt som går på batteri och sprutar vatten och sen ett pippihus.
En glad kille.
 
Åt kvällsmat hos min mamma och det var en glad kille som somnade gott när vi kom hem.
 
Babysimmet är jätte kul.
Dock har vi missat 2ggr då jag varit sjuk.
 
i 3v har jar dragits med en förkylning och magkatarr =(
Förhoppningsvis vänder det snart då jag är rätt trött på att bara vara hemma då jag ej orkar något.
 
Garaget har blivit rensat så nu kan vi få in bilen där.
 
Lilla badrummet har fått sig en renovering, ny tapet, nytt tak och fräscha vita väggar. Blev helt plötsligt ett nytt badrum typ =)
 
Helgen spenderades i lugnets tecken, typ i soffan hela helgen, Vilmer spenderade en natt hos mormor med massa bus och lek, och dans också tydligen.
 
Åhh just det, Lily satt själv en liten stund igår, mitt älskade lilla hjärta. Vilmer blev lika glad som mamma när han förstod att jag blev glad. Hans ord: mamma min lillasyster är också duktig som jag
 
Annars flyter dagarna på, dagis, städ, tvätt, handling, mys, lek och massa bus.
 
se om jag har lite nya bilder på datorn.
 
Älskade fadderbarn
 
 
Stolt kille på sin cykel
 
 
Mamma och dotter på babysim.
 
 
 
Första besök mellan syskonen.
(När pappa och Vilmer hämtar oss på BB)
 
 
Bara älskar denna bilden synd den är suddig bara.
 
 
Så rolig min i sin fina klänning hon fick av tant johanna.
 
Lily har även fått smaka lite mat och sådär tyckte hon första gången men nu äter hon 2 mål gröt om dagen och får smaka lite mat.
 
Morotspuré första gången.
 
Tack för mej.



bloglovin RSS 2.0