God Morgon!

datum: 2010-03-31  tid:  08:03:18

Här sitter jag helt väck idag.

Vilmer har sovit dåligt inatt, och såklart vaknade han tidigt ändå.

Jaja iaf så ska vi strax bege oss till bussen, ska möta upp Lillsis hos tandläkaren, sen efter det ska vi bege oss till Fridis.
Att behöva stressa iväg på morgonen är verkligen inte min grej, allt känns så fel och omvänt, då vi bara brukar mysa nu på morgonen!

Men men det blir inte alltid som man tänkt sig.

Igår var det babysim och Vilmer simma själv i simringen, vår älskade lilla badpojk.
Alla berömde han och sa att han var juh såå duktig, ett riktigt vattendjur, precis som sin mammma.
Tråkigt att det är sista gången nästa gång, och då ska älskade pappan också följa med.

Och på tal om pappan, han jobbar bara imorgon också sen är han ledig fram till onsdag med oss (alltså han börjar jobba onsdag).
Och det är vi glada för.

Idag kommer Storebror hem från Frankrike, och stannar faktiskt ett par dagar här hos oss.

Nej klockan springer och Desireé får stressa

SHIT!!



Helgen!

datum: 2010-03-29  tid:  10:41:14

Måndag.

Helgen gick så fort men så klart hade vi massa trevlligheter inplanerade.

Fredagen började jag med att stressa stressa stressa
Syster kom hit så vi kunde köra och handla, blev en tur till stan och där träffade vi på Nettan och hennes 2 töser, så blev en oplanerad fika på Zekes.

Sen bort till Willys och handla
Hem och fixa mat och städa lite.
Vilmer var inte alls på humör så kunde dock inte göra så mycket.
Men allt blev klart!

Johanna och Jokke och deras Neo kom hit.
Bjöd på Kyckling i ugnen med ungsbakade grönsaker
Det var väldigt uppskattat

Till efterrätt blev det Vitchoklad mousse med hallonsås
Och den var mer uppskattad
Hade en super trevlig kväll, med skratt, Super mario, dans
Får vi snart göra om

Ska leta upp receptet och lägga in det här
prova det
Verkligen super gott
Tack Vanja för tipset.

Lördagen blev det lite måste shopping
Sen åkte vi hem till mamma och tog en kopp kaffe
Sen blev det mys i soffan med godis och My sisters Keeper (tror jag den hette)
Sorgsen men bra film

Söndagen fick jag riktig sovmorgon, gick upp kvart över 10
Simon tog Vilmer hela morgonen, då jag hade såå fruktansvärt ont i halsen, men när jag vaknade så var det mycket bättre.

Sen tog vi en sväng bort till Lillö och gick en sväng dock inte så långt, då det var typ översvämmning, det var inte Helge å, utan Helge Sjö!
Mysigt var det trots blåsten.
Skänkte en extra tanke till både mormor och pappa!

Vår älskade Liten blev 7månader igår
Tiden går fort, men dock är vi nog inne i den roligaste perioden nu, då det kommer nya ljud, han ålar sig fram, springer som en galning i sin gåstol.
Vår älskade lille prins.

Nu blir det bildregn!

Provar simring på Babysimmet i tisdes.



Pappa och Son kommer inte längre, då det är helt översvämmat, stigen är borta.


Vår Prins 7månader.


Min systerdotter


Helge Å ska gå precis under bron typ, men nu blir de Helge Sjö då den har tagit med sig kohagar m.m.



Allt för denna gången!!

Kramis



Snart fredag och helg.

datum: 2010-03-25  tid:  11:28:05

Så mycket man vill och så mycket man ska.

Jag vill köpa en helt ny garderob med kläder
Jag vill fixa mina naglar
Jag vill ha sol och värme så man kan få lite färg och känna sig piggare
Jag vill få vardagsrums taket målat vitt
Jag vill få fönsterna målade vita
Jag vill ha en ny garderob till Vilmer (alltså garderob inte innehåll)
Jag vill gå ner 10kg
Jag vill såå himla mycket, undra när de uppfylls

Vi ska måla vardagsrumstaket
Vi ska måla fönster
Vi ska rensa garaget (där är skit sen vi renoverade Vilmers rum)

Så ja ni ser jag och Simon har att göra under våra 2 lediga månader tillsammans i sommar
Prio 1 är nog garaget, sen fönster, sen tak.

VITT VITT VITT VITT VITT är finast det lyser upp så mycket mer.
och man kan dekorera men vad man vill

Så Simon lyckades jag övertala dig?

=)

Och vet ni, mycket av detta kommer att fixas, då skattepengarna hjälper till.





5 år

datum: 2010-03-24  tid:  11:19:11

Dålig uppdatering här.
Har haft fullt upp dom senaste dagarna.

Fredagen spenderade vi hemma hos mamma, med hela familjen, mina brödrar var hemma på besök under helgen.
Så det blev Pizza och mys.

Lördagen
Vi firade 5år som år, 5 helt underbara år har det varit och fler lär det bli.
Simon är verkligen mannen i mitt liv.
Älskar han så mycket.
Vi lämnade Vilmer hos mamma sen begav vi oss in till stan och njöt av en super god middag på favorit restaurangen Rosegarden. Storebror hade överraskat oss också genom att lägga ett presentkort till oss, så rart att dom tänker på oss.
Efter ett par timmar där så begav vi oss hem till mamma och tog en cider med lillasyster och hennes fjortis kompisar, sen gick vi ut med storebror och tog några drinkar och cider.
Får juh passa på när han e hemma.

Sen tog vi bussen hem och sov utan vår lille prins, kändes väldigt tomt i hans säng.
Sov inte många timmar, vaknade lite över 8 och kunde inte somna om.
Fick mms av mamma där Vilmer satt så nöjt i sängen och väntade på att han skulle få komma upp och få gröt.
Han hade vatt så snäll vår prins.

Körde till Eko och sen tvätta vi bilen sen begav vi oss såklart hem till mamma och hämta vår prins.
Stanna ett par timmar hos mamma, sa hejdå till mina brödrar, den ena skulle "hem" igen medans den andra skulle till Frankrike.

I måndes blev jag kass, antagligen den influensan som går, Så Simon fick vara hemma från jobbet då jag mådde skit.
Men igår var det mycket bättre, men hört av många som fått influensan, men bara en liten sväng av den, eller lindrigare variant.
Över är det iaf det viktigaste.

Igår var det Babysim igen, lika mysigt som alltid. Badade med badring och så, sprattla gjorde han och tog sig fram själv.
Vår stora lilla prins.

Daniella och Sindy var också med, fast dom badade i den lilla bassängen. Första gången Daniella var på badet och hon gilla det lika mycket som alla andra.

Idag händer inte mycket alls, tvättar och så ska jag städa undan lite, sen blir det promenad, vädret är sådär men skönt är det, synd bara att solen inte e framme hela tiden.

I morgon händer inte heller så mycket, någon som har förslag?

På fredag blir det handling, sen kommer Johanna och Jokke och Neo på middag på kvällen.
Hmm vad ska jag bjuda på?
Jo just det, Johanna ville så gärna smaka min hemmagjorda pizza med burkköttfärs
=))

Kunde se deklarationen i måndes..
JIPPI säger jag bara.
Såå glad att jag slipper betala och kan köpa de jag verkligen vill.
Så några tusen lappar fick man allt, fast Simon fick dock destomer.
Så sommaren är räddad.

Nu ska jag tömma diskmaskinen!
Avundsjuka??

Love

Tummen är bäst




Äntligen denna fredag

datum: 2010-03-19  tid:  09:56:35

Ja nu e fredagen här och de e kul!
Varför?
Jo för att..

Veckan har gått fort

* firat Lillsis 18års dag
* Vatt hos Johanna och Neo
* Ätit middag hos Svärföräldrarna
* Vatt på Babysim

Ja det var en del

Och mer kommer det bli ihelgen
Imorgon ska Bror coh kompisar fira Lillsis ute, ska bli roligt att se hur hon mår på söndagen?

Vi följer tyvärr inte med (kanske går inom en snabb sväng) då vi firar 5år som par imorgon och ska njuta av vår första kväll ensamma sen Vilmer kom, vi ska ut och äta gott och så.
Mamma ska passa Vilmer, och det känns inget kul alls. Litar på mamma gör jag så har inga problem att lämna han till henne men för min egen del. Känns så tomt, har inte lämnat han ifrån mig mer än ett par timmar då och då, och nu ska jag vara utan han en hel natt..
Jaja återstår och se om jag kommer göra om det.
Men man måste rå om varandra också, bara få vara ett par, inte mamma och pappa. Men så klart är vi det ändå och jag kommer säkert ringa mamma ett par gånger.

Vet en sak till som kommer hända men kan dock inte skriva denna här än, då folk läser här och inget ska veta.
Men efteråt kan jag berätta det, ingen är gladare för det än Jag och Vilmer.

Nu ska jag busa med min son och fundera vidare på om jag ska gå till Willys och handla eller inte.
=)

Ha en toppen helg.
Kram från oss.



Vänner

datum: 2010-03-15  tid:  11:39:20

Ta vara på dina vänner du vet aldrig när dom försvinner.

Endel följer med dig på din resa medans andra stannar upp eller viker av.

Var även glad för dom nya vännerna du träffar.

Jag är glad för dom vännerna som står kvar vid min sida trots att jag tar nya steg i livet.

Jag är glad för dom nya vännerna som jag fått lärt känna tackvare det nya steget jag tagit i mitt liv.

Ni betyder mest för mig.

Ni är riktiga vänner.

Love.



Helgen som gick!

datum: 2010-03-15  tid:  07:07:26

Jaha nu sitter jag här som jag brukar.
Måndag morgon och ny vecka

Helgen har vatt mys.
Fredag mös vi till det med Tacos i soffan och massa mys.

Lördes
Yngsjö - Massa snö - härligt väder - Glad Diva som fick vara på stranden - Tung bebis i bärselen och ta sig fram i skogen i all snö - Lustigt väder, sol,snö, regn
Kvällen - Mamma och co middag- Rabarber,-Jordgubbspaj - Melodifestivalen - Busig Daniella
Och det bästa
ANNA VANN!
Förengångsskull så vann en bra låt, dock så får vi se hur det går i Eurovision, men duktigt bra var den, och Svenska folket var nog ganska överrens.

Söndag
Bebismys K & R - Städning - Svärföräldrarna - Bad med Vilmer - Mys i soffan

Jaha så såg helgen ut och jag är super nöjd med den.

Nu begav sig S till jobbet, det är jag inte särskilt nöjd med
=)

Nu tycker jag solen kan titta fram bakom molnen. Mycket piggare blir man då.

Idag ska vi till Johanna och Neo
Fast innan det får vi nog sova en stund, då vår dag började 05.26

Ska bjuda på bilder på min familj.







Sanningen tar hårt, men man klarar det.





Fredagsmysssssssssssssss

datum: 2010-03-12  tid:  08:08:17

Jaha fredagen är här igen.
Veckorna går fort, kan det gå lika fort till vi har sol varje dag?
E såå trött på detta nu!

Dagen startade tidigt för mig.
Då vilmer alltid brukar vakna vid 6, så idag vakna jag då och Vilmer sov till tjugo i 7. Och inte lyckades jag somna om heller.

S är hemma idag. De gillas.

Har inte hänt mycket denna vecka.

Tisdes var det babysim och det var precis lika mysigt som sist. Både jag och Vilmer älskar det.
Var hos svärföräldrarna i onsdes och hälsa på.
Igår var jag hos Malin och Kevin!
Sen hämta jag ut min nya mobil, vilken skillnad. En vanlig mobil med knappar och allt. Nu känns det bättre. S är nöjd med den andra iaf.

Fick mitt HM-paket igår, en super söt morgonrock, en topp, bikinitrosa, och ett duschdraperi.

Min chef ringde i tisdes och berättade att jag fått ett vik på 10mån from 2aug då jag ska börja jobba. Känns sådär, kändes så långt bort innan men nu är det inte det längre. Men jag ska inte klaga, har varit hemma i 14mån då. Vilmer blir 1år samma månad så jag känner mig nöjd. Och är otroligt glad för att Simon vill vara hemma, då inte alla pappor vill det. Men han ska vara hemma året ut sen e det dags för Vilmer att börja på dagis.
Men innan jobbet drar igång så ska jag njuta av 2mån ledighet med mina pojkar. Vi ska försöka planera in något roligt, ev 1v på Öland (Daniel om du läser det, kan du fixa stuga??))

Nu ska jag fortsätta morgonmysa med min son som sprallar i sin sitter just nu!

Älskar my boys!



Tisdag

datum: 2010-03-09  tid:  09:39:14

Idag är det åter tisdag och det innebär Babysim.

Dagarna springer iväg och Vilmer har kladdat på nätterna ett par dagar nu, men dock så sov han som han skulle inatt, vilket resulterade i en piggare mamma.

I söndes tog vi en utflykt till Bo Ohlsson i Tomelilla, dock fanns där inte så mycket, men hitta en body till Vilmer och leggings till mig.

Körde inom mamma och tog en kopp kaffe.

Igår var vi en snabb sväng på Sommarlust då dom hade någon utförsäljning av mattor och så där men fanns inget kul alls.
Sen var jag hos mamma, då hon skulle köra mig till Tollarp samtidigt som hon hämtade Nellan.

Åt middag hos <3 farmor och farfar igår, alltid lika trevligt.

Idag ska vi inte göra något alls mer än babysim i eftermiddag, idag ska mamma följa med mig, då <3 inte kan ta ledigt varje gång.

Liten ligger på golvet här bredvid mig och leker på täcket.
Vårt lilla charmtroll.

Händer annars i veckan då?
Inte mycket alls.
Jo på torsdag ska jag träffa Malin och Kevin, ett tag sen nu!

Hejdå.



Ebba dagen

datum: 2010-03-06  tid:  21:31:48

Idag är det den 6mars, vilket innebär Ebba dagen!
Min Mormor föddes den 6mars och hette Ebba
Så mamma har alltid sagt Ebba dagen till oss, eller ja mormors dag!
Så Grattis Mormor, sänder en Grattis Kram upp till himmlen!

Igår blev det Impulsbesök till Tollarp
Johanna och Neo
Ja och även Jokke en stund också då han kom hem från jobbet.
Vi hade en super trevlig eftermiddag, eller ja jag hade det iaf.
Massa skratt och så.
Kakor som blir till flytningar, tavlor som ej kommit upp. Naken foto på FB!
Simon kom och hämtade mig då han slutade tidigare, så vi träffades allihop, och det var trevligt dock bara en kort stund.
Detta är en super duper trevlig tjej jag fått lära känna, eller ja håller på att lära känna. Är super glad för det.
Hon har en underbar son som är 2mån yngre än Vilmer.

På kvällen blev det hemmagjord på pizza, dock inte med burk köttfärs (johanna och jokke fattar)

Idag blev det lite måsten sen hem till Svärisarna, blev någon kopp kaffe och så.

Fick för mig att möblera om sovrummet men dock gick det juh inte som jag ville, riktigt drygt. Men Men! Så får ha det som det e nu!

Nu sitter vi och myser i soffan med lite gott vin och Andra chansen i Melodifestivalen, riktigt drygt nu hört låtarna 3ggr men verkar inte som det räcker.

Kvällsmaten är uppäten nu ska vi snart smaska i oss Vaniljglass och Hallonsås.

Fridis - Jag avskyr din Mobil.
Du kan få låna min gamla när jag fått min nya!



Vart tar tiden vägen.
Vår Prins knappt 1mån gammal




Fridas Flyttfirma AB!

datum: 2010-03-04  tid:  14:41:49

Hann med massor igår.
Först tandläkarbesök.. gick bra, fast jag hatar tandläkare.

Sen direkt till Fridis, för att hjälpa henne att flytta. Gick över förväntan. Vi var 5st och det gick fort tog endast 2h.
Fick verkligen våra skratt

- den minsta blev intryckt i bagaget
- den andra behöver hjälp att puta bilen för den stog på isfläck, nej just de man kanske ska släppa handbromsen också
- en springer upp till 4:e våningen med en 90 säng på axlen
- choklad med timjan var det värsta jag ätit.
- och man ska aldrig packa när man är sjuk

Ja mer kan nämnas

Roligt hade vi iaf.

Sen blev de donkan mat här hemma och en kopp kaffe innan fridis körde vidare.

Idag var det iväg tidigt
BVC besök
Vilmer var så fin enligt läkaren
Vaccinationen gick också bra han skrek precis när hon stack men inte mer sen
Han vägde 8270g och är 69cm lång
Vår prins börjar bli stor.

Nästa besök är 8mån kontrollen (om knappt 2mån).. 8MÅNADER??? hallå min bebis då?

Lunchat i stan med syster och dotter.
Nu är vi hemma igen och Vilmer har sovit vagnen en bra stund. Nu e han pigg igen och leker i sin gåstol, hoppas han slipper feber och så av vaccinet.

Bild på mitt söta gudbarn!






GRATTIS GRATTIS!

datum: 2010-03-03  tid:  11:14:51

Idag är ingen vanlig dag för idag är det mina systrars födelsedag.

Sindy och Vanja stort Grattis
(och nej dom är inte tvillingar, skiljer ett år mellan dom, men mamma lyckades pressa ut Vanja till Sindy i 1års present. HAHA)

Solen skiner och det är riktigt härligt här i vardagsrummet, solen värmer gott. Ska snart bege oss ut i den fast Liten ska äta först.
Vi ska gå till fridis och hennes nya lägenhet, och sen ska jag till Tandis, och sen ska jag hjälpa Fridis att flytta lite. Mamma och Lillasyster ska ha Vilmer så länge.

Han har börjat prata massor, säger dadada typ hela tiden. Så mysigt, mindre mysigt är det att han just nu ligger under sitt babygym men att mammas armfett är roligare att leka med så han nyper mej.
HAHA. Min/vår älskade lilla trollunge.

För er som inte vet det så den 17 och 18 April är det Brio outlet i Osby, där dom säljer ut vissa vagnar billigare och massa tillbehör och leksaker. Hitta massor ifjor men då köpte vi inte något och det ångrar jag idag, skulle köpt den stora fina traktorn som vilmer kunde sitta på. Så håll tummarna för att den finns i år med.

Tror ni att våren är på väg nu?
Tänk att man snart kan sitta utomhus och dricka sitt morgon kaffe och hänga tvätten ute.
De gillar vi.



Snart kanske de ser ut såhär igen.



Babysim

datum: 2010-03-02  tid:  19:57:05

Efter ett långt samtal med syster så mår jag lite bättre.

Begav mig till stan efter lunch då jag verkligen behövde komma ut. Så jag och Vilmer promenerade halvvägs till stan sen tog vi bussen sista biten, blåste för mycket.
Hitta en ny mössa och nya strumpor till prinsen.

Gick sedan till Tivolibadet där vi mötte upp S och så var det dags för babysim.
Det var en glad kille vi hade med oss hela vägen iaf. Han bara älskade det och det gjorde jag också. Trots att vi missat 2ggr så märktes inte det.
Vi fick dyka och allt.
Längtar till nästa gång redan!
Och det roligaste var nog att Glenn höll i det, det är min gamla simlärare sen jag lärde mig simma, dom lurade ut oss att rulla i snön och sen hoppa i badet för då var det inte lika kallt.. HAHA!. Sen hade han en del av utbildningen också när jag gick någon av mina simlärareutbildningar.
Och nu kanske någon undrar varför jag går på babysim om jag är utbildad själv, jo för att jag har inte just babysim, har allt från plask och lek och uppåt.
Sen vill jag gärna vara bland folket, då träffar man andra samtidigt.
Där var även 2st från föräldragruppen vi gick på riksens när vi väntade Vilmer, kul att se deras lilla tös.

Bjuder på 2 bilder, ja jag vet ser hemsk ut, men en massa tårar hela dagen resulterar i rödflammigt ansikte.



(nej han kissar inte jag lovar)

Mammas glada kille



Snart är det Hemmafruarna



Pappa

datum: 2010-03-02  tid:  11:44:32

Har bara Pappa i tankarna idag.
Saknar min pappa så mycket.

Du som så gärna ville uppleva dina barnbarn, du tjatade och tjatade om när jag och Simon skulle skaffa barn.
Nu har vi barn men du får inte vara med om det.
Skulle så gärna vilja dela det med dig men det går inte.
Men på något sätt så vet jag att du e med oss, på ditt sätt uppe på den gröna ängen.

Vissa dagar går hur bra som helst medans andra inte alls går lika bra, och idag är en sådan dag.
Jag hitta bild på dig och lillebror i mobilen, och då kom allt upp.

Jag älskar dig fruktansvärt mycket.

DU ÄR SÅ SAKNAD!



1 Mars

datum: 2010-03-01  tid:  08:30:16

Det är mars månad och då borde de vara ljust och våren ska vara på ingång, men inte hos oss är inte, här är det grått och trist och regnar.
När kommer den dära våren?
Fick iaf ett litet smakprov på den igår.

Idag är det måndag vilket innebär att MADDE ska komma.
Jihoo

Sen är det fullt upp resten av veckan
Babysim imorrn
Onsdag tandläkaren
Torsdag BVC
Fredag S ska till tandläkaren (dock påverkar det inte mig mer än att han kommer hem tidigare än vanligt.

Och en dejt med F ska planeras in då hon kommer till stan. och ingen är gladare än mig då jag kan promenera hem till henne. =) Behöver inte kladda med massa bussar eller så.

Nej för er som vill veta ska ja byta bajsblöja, och vänta på syster kommer med frukost.

(Imorrn börjar DH och på Onsdag Grey´s.)




bloglovin RSS 2.0