1 advent och 2års kalas.

datum: 2010-11-28  tid:  21:57:49

Idag är första ljuset tänt i adventsljusstaken.
Och det är så mysigt.

2års kalaset var riktigt trevligt igår.
Daniella fick så många fina paket, det populära var nog kundvagnen och pulkan, Vilmer gilla också pulkan massor.
Så den fick dom inviga i mormors trädgård sen.
Vilmers premiärtur i pulka och han gilla det massor.

jag och födelsedagsgrisen.



Kusiner



Idag har vi myst hemma hos Johanna och Jokke och deras Neo.
Druckit glögg ätit lussekatter för första gången detta året men absolut inte den sista gången.
Årets glögg Saffran var riktigt god.
Kan jag rekommendera.

Även varit en tur på årets julskyltning, var riktigt mysigt att gå där inne.
Alla lampor, tomtar, musik m.m
Vilmer fick en stor Nalle Puh ballong och den var han nöjd med tills vi kom hem då han var rädd för den.
Vi avslutade denna dagen med pizza på Katrins, så stora och så goda.

Och har även varit med om snöstorm och åska på samma gång, fruktansvärt var det, jag sprang in med Vilmer då vi stod där ute och lastade av bilen.

Färgat håret då min utväxt var fruktansvärd.
Blev lite mer brun nyans denna gången.
Nu ska jag ut på tradera och leta efter värmetång så jag kan få i min hårförlängningen då jag inte alls trivs med mitt hår längre.

Och en sak till jag avskyr när jag inte får ihop träff med mina vänner, varför har man så mycket inbokat ibland. Jag saknar juh mina vänner.

Premiärtur i pulkan.


Vår älskade son.



Super god!!

datum: 2010-11-28  tid:  16:03:28

img_0488 (MMS)

Super god!!



Fredagsmys

datum: 2010-11-26  tid:  21:55:40

Min lediga dag har jag spenderat med nära och kära och bara myst.

Fm hade <3 ett jobbärende, vilket gick bra. Så kanske de blir bättre tider.
Jag var och mös hos Emilia och finaste Maya.
Så stor hon blivit, tiden går så fort.
Var en mysig fm med massa prat och kaffe och äppelpaj.

Storhandlat.

Sen till det allra mysigaste
Vi har pyntat huset, så nu är julen hos oss.
Fattas dock julgardin i V rum, så leta på Eko på söndag eller så.
Och stjärnan han skulle ha gick i sönder i pappret, skit störigt.
Men men får hitta en ny, och även en ny till köket då den vi har där ser ut att passa in hos en 70-åring.
=)

Nu ska det ses inspelat Idol.

Imorrn jobb några timmar på fm, sen 2års kalas för världens bästa Daniella.



1 månad

datum: 2010-11-24  tid:  21:15:07

Om exakt en månad är det julafton om jag längtar.
Julen firas här hemma tillsammans med min underbara familj och <3 underbara familj
Så massa folk blir vi.

Hemkommen efter en tripp till Ullared med arbetskamraterna.
Vi hade det super mysigt sov i stuga och så, drack lite orgasm och sov på loft, och spenderade massor av timmar på Ullared.
Hitta julklapparna till alla barnen.
=)

Årets första snö har kommit och jag är mer än glad för det, även om det inte var det lättaste att ta sig fram i morse på oskottade cykelvägar.
Men fram kom jag!

Ja, just det Vilmer har fått dagisplats också
Inskolning den 10/1.
Trots vi inte fick vårt första val så blev jag nöjd ändå.
Kommer säkert bli hur bra som helst.
Min bebis blir dagisbarn!

Och till dig min vän, stort Grattis till bebisen i magen, Isabella kommer bli världens bästa storasyster.

På fredag så får vi reda på hur året startar för min man, hoppas på det bästa.

Nu ska vi mysa framför GA!

En bild från fotograferingen på min underbaraste son.

Denna fina bilden ska även pryda vär vägg här hemma påminner så mycket om min älskade pappa i himlen!



Tröttnade på köket.

datum: 2010-11-16  tid:  22:04:00

Jag är ganska så ombytlig av mig.
Tröttnar ganska fort så saker och ting.
Denna gången var det kökets tur.
Allt var svart och vitt innan, jag älskar det men det såg så tråkigt ut.
For runder i alla dess målarbutiker i stan och övriga affärer på jakt efter kakelplast, hitta inget någonstans mer än svart, vitt och klar.
Inget jag ville ha.
Efter lite letande på nätet så hitta jag att det lika bra går att måla kakel, sagt och gjort.
Drog till Eko och köpte färg.

Så drog väck den gamla kakelplasten, och började måla.

När vi flytta in såg köket ut så här.



Med den svarta kakelplasten



Och nu ser det ut såhär.





Och så bytte vi ut det gamla köksbordet mot vårt fina matsalsmöblemang.



Jag blev nöjd, köket ser så mycket gladare ut och den ljusrosa färgen blev inte för mycket som jag kanske trodde den skulle bli. Mycket större blev det också då jag slängde ut skänken och flyttade bordet.
Jag är nöjd, och även min Sambo tyckte det var helt okej tillfälligt iaf. (tanken är att vi ska helrenovera köket om något år eller så)



Varit och tänt ljus för min älskade pappa....

datum: 2010-11-14  tid:  18:23:48

img_0436 (MMS)

Varit och tänt ljus för min älskade pappa. Försökte skicka upp det men vinden tog den!



Målar..... Vad? Får ni se sen!

datum: 2010-11-13  tid:  21:05:50

img_0420 (MMS)

Målar..... Vad? Får ni se sen!



Projekt kök börjar igen!

datum: 2010-11-13  tid:  15:01:58

img_0405 (MMS)

Projekt kök börjar igen!



Vilmer kör bil under tiden vi väntar på en...

datum: 2010-11-12  tid:  17:37:28

img_0402 (MMS)

Vilmer kör bil under tiden vi väntar på en bensindunk då vi fått soppatorsk!



Vi är och leker med Neo och hans föräldrar!

datum: 2010-11-12  tid:  15:34:44

img_0395 (MMS)

Vi är och leker med Neo och hans föräldrar!



10-11-11

datum: 2010-11-11  tid:  09:55:59

Riktigt tjusigt datum det dära.
Idag har jag satt som datum att en bebis ska titta ut, undra om det blir så tro!

Har jobbat hela veckan, och skulle jobbat idag också men unna mig en semester dag då jag känner att kroppen behöver det och att jag vill vara hemma med min familj.
Så jag är ledig till måndagmorgon nu
Njuter!

Är på jakt efter ny kakelplast, någon som vet vart jag kan finna det?
Även snygga gamla burkar av dess olika slag.
Mycket färg ska det vara.
Så har ni några tips så kom med dom.
Tack!

Har en del projekt här hemma som jag skulle vilja göra, ett blandannat i köket, och sen lite till.
Så får se, köket kanske jag kan börja redan idag med om jag hittar min kakelplast jag vill ha, eller fastnar för en annan.

Har en gammal brudkista också ute i garaget som jag hade tänkt ta in, men den ser förjävlig ut och tyvärr finns det inte utrymme att måla den ute i garaget förtillfället.
Varför? Fråga systran min.
=)

Har fått tag på en annan gammal koffert i läder som är så fin, men kan inte bestämma mig om jag ska ha den eller inte, och var!

Nu ska jag göra vid mig och så, har ett ärende klockan 12.00

Bye!



Vilmer har fått egen krok!

datum: 2010-11-06  tid:  18:43:26

img_0365 (MMS)

Vilmer har fått egen krok!



Så snyggt! Cult design

datum: 2010-11-06  tid:  17:37:42

img_0362 (MMS)

Så snyggt! Cult design



Fredagsmys.

datum: 2010-11-05  tid:  20:46:57

Vi håller helg i denna familjen.
Vi har busat och tramsat massor.
Vilmer kommer med nya ord hela tiden..
Nu säger han hejdå, Neo, dese, ballong.. kommer inte på mer just nu.
Men det är så roligt för han förstår vad man säger och vad han själv säger.

Vi började kvällen med riktigt stor pizza, och nu päser vi i soffan framför idol.

Försöker leta upp ett soffbord på nätet men jag vet inte, hittar inget som jag fastnar för.
Blir att åka till Bromölla möbelaffär imorrn.

Var hos fotografen idag och fick se Vilmers foto.
och jisses vad fina dom var något speciellt med alla.
Men det var inte svårt alls att bestämma vilken vi skulle ha förstoring på!
Nu får vi vänta 3veckor till på fotona.
Ska hitta det alldeles perfekta stället att ha min son på väggen!

Vilmer har fått 3nya tänder, men så klart bara en nere och två uppe så har det varit hela tiden.
Sötaste bebis!

Nu myser vi vidare!



Två huliganer som slängt ut alla leksaker!

datum: 2010-11-01  tid:  17:12:20

img_0349 (MMS)

Två huliganer som slängt ut alla leksaker!



1 november

datum: 2010-11-01  tid:  09:47:22

Ny månad och vi närmar oss jul med storsteg!

Gårdagen bestod av massa familjemys.
Vi alla syskon och respektive åt frukost hos mamma och firade henne då hon fyllt år i veckan juh!
Det var super mysigt.
Sen bestämdes det att vi skulle äta söndagsmiddag där också.
så det blev mammas super goda stek och potatis och masssssa sås!

Sen mös vi bara i soffan resten av kvällen då vi alla var helt slut!

Idag så fixar V + T i huset och vi har Deliknda här sålänge, iaf en stund nu på dagen sen kör vi ut till dom och lämnar henne där och så!

Så skön med lite lediga dagar såhär på rad.
Jag njuter till 100%


Min son det finaste som finns.







bloglovin RSS 2.0