1månad

datum: 2009-09-28  tid:  12:40:49

Min prins blir en månad idag
Tiden har bara flygit förbi oss, att det var en månad sen jag låg där med all smärta och sen världens finaste mirakel på magen.
Allt det där känns som igår.

Att vara hemma själv om dagarna går bättre än jag trodde, självklart hade jag velat ha Simon hemma med oss men tyvärr går juh inte det.
Vår tvättmaskin går på högvarv här hemma, jag visste att man fick mer smutstvätt med en liten bebis men inte så mycket.
=)

Och äntligen har vi fått träffa "Tant"fridis, hon var här i lördeskväll och det var så skönt att bara få träffa henne och prata massa strunt som vanligt.
Och liten fick träffa min allra bästa vän, att se den bästa vännen hålla min lilla prins var hur mysigt som helst.
Fridis betyder så mycket för mig, även om vi inte pratar varje dag och ibland går det långt mellan våra träffar så känns det som igår vi träffades.


Prinsen ligger och sover nu, jag ska ta tag i de sista här hemma innan han vaknar, men efter lite påtryckningar var jag tvungen att uppdatera bloggen först.

Imorrn ska ja iväg och fota Liten tillsammans med hans kusiner och mina systrar och mormor (min mamma).
Ska bli kul, passa på nu innan Vanja åker hem.

Var på BVC förra veckan och prinsen väger 4305g och 54cm lång, nästan lika stor som sin kusin nu, skiljer 2cm i längd och 600g.

Pics.



Kusinerna



*ÄKTA KÄRLEK*

Stolt Pappa



Tiden..

datum: 2009-09-21  tid:  09:45:13

Dagarna går fort här hemma

Har spenderat mycket tid med min syster, Vanja är juh fortfarande nere, och det är så kul.
Häromdagen gick vi i stan en sväng, Jag, Vanja, Sindy, 3 barnvagnar, mamma och lillasyster.
Intog trendie för lunch, lite sådär bökigt men de funkade.
Hittade byxor till Vilmer, inte så lätt att gå rundor i stan och inte köpa något alls.

Vi var på BVC i torsdags och vår lilla bebis växer, växer mycket fort.
Då vägde han 3985g och var 52cm lång.
De känns redan stor skillnad att hålla han i famnen, inte alls lika liten längre och då märker man att tiden går fort och att han snart inte är en liten bebis längre.

Just nu ligger han och sover så gott..
Jag ska passa på att fixa med lite tvätt och så innan han vaknar och skriker efter mat.

Nu har ni blivit uppdaterade lite grann iaf.

Massa Kramar från oss



Första dagen

datum: 2009-09-16  tid:  12:20:21

Idag är första dagen som jag är hemma själv med Vilmer.
Dagarna har gått så fort och vi har myst varje dag vi haft pappa hemma
Dagarna har bestått av massa besök och massa mys.
Att vi har fått vår son är fortfarande inte helt inne i mitt huvud än.
Men livet som mamma är helt fantastiskt, men samtidigt en stor omställning.
Jag styr inte mina dagar själv längre, utan det gör vår underbara son, och det känns helt fantastiskt.

Livet kunde inte blivit bättre.

Jag älskar Vilmer och Simon så fruktansvärt mycket, det är verkligen det bästa som hänt.
Ja, älskade vovven också förstås.
Hon har anpassat sig jätte bra, hon tycker det är lite jobbigt när han skriker då gör hon undan men annars ska hon vara med hela tiden.


Vilmer växer så det knakar, båda gångerna vi vägt han på BVC så har både vi och BVC-tanten tittat 2ggr på vågen. Han har gått upp nästan 1kg på dessa 2veckorna..
En riktig liten rultgris
Dags för vägning imorrn också så ska bli spännande och se vad han har gått upp.
Sist vägde han 3810g och var 51.5cm lång.

Idag är vi med i Kristianstadsbladet och förengångsskull så blev jag nöjd med bilden.



Min underbara familj.

Frida
Vi saknar dig



Vi myser

datum: 2009-09-03  tid:  16:48:43

En liten snabb uppdatering.

Vi alla mår bra och vi myser till 100%.

Tänk att imorrn har det redan gått en vecka sedan vi fick vår lilla prins.
Han är det finaste som finns, mammakänslorna bara svämmar över.

Har i princip bara varit hemma dessa dagarna och myst, haft lite besök, men då en förlossning verkligen tar på krafterna så har jag inte orkat så himla mycket.

Själva förlossningen gick bra, tog ett x-antal timmar men nu i efterhand så var det värt varenda sekund av smärta.

Har varit ute en premiärtur med vagnen häromdagen och det var så mysigt att bara gå där med min lilla familj.

Att jag och Simon skapat detta lilla mirakel är helt ofattbart. Men gud så underbart.
Ett bevis på vår kärlek till varandra.

Simon och Vilmer är verkligen det bästa som hänt i mitt liv.
Älskar dom såå mycket.

Bjuder på en bild på vår prins.




bloglovin RSS 2.0