Vår Gosse

datum: 2011-03-31  tid:  10:43:39



Sista veckan i Mars

datum: 2011-03-28  tid:  12:02:49

Måndagen den 28mars.
Ja nu är sista dagarna i mars på ingång, sen är det April, underbara vårmånad, vilket vi hoppas på iaf.

Helgen har gått i rasande fart.

Varit på shoppingrunda i stan, Liten behövde överdragsbyxor vilket vi också hittade, och så blev det en ny superfin stjärnmössa.

Sen en härlig eftermiddagskaffe i solen hemma hos Svärisarna.
Liten är såå förtjust i Memil, som han själv säger, vi andra säger faktiskt Emil.
Farfars motorcykel är också super kul den låter juh massor.

Sen var vi hos Syster och familj, och dom hade satt ihop sandlådan, vilket ni kunde se på förra bilden, V bara älskar det. Han leker massor i sandlådan på förskolan också.
Så igår satte pappan i huset ihop vår, dock hann vi inte fylla den med sanden, så det får vi göra i veckan.
Att följa med till Biltema och själv få välja sina leksaker var extra spännande, det blev en båt med spade.
Ja bestämd son kan man säga att vi har.

Mormor är nog V´s stora favorit, så fort man säger något så är det ormo.
Imorse fråga jag om jag fick en puss och jag fick till svar ormo.
Hmmmmm sådär glad kanske.

När jag skulle lämna han på förskolan så fråga jag om jag fick en hejdåpuss, först titta han bara på mig, sen sägger en personal till han vill du ge mamma en puss innan hon går, och då går han fram till personalen och ska ge henne en puss, hmm, men sen vänder han sig om och ger mig en puss.
Mammas lilla pojk det.

Nu händer det såå mycket hela tiden, han pratar massor och gör sig riktigt förstod oftast iaf.
Imorse kom han in till mig i sängen och sa. Mamma upp melom(melom betyder mat-hungrig).
Så det var bara till att gå upp och ge han gröt.

Igår tog vi bort ena sidan till spjälsängen för att se om han sover bättre, då han ofta slår i spjälorna. Och han fick klättra upp och ner själv så han förstod att han kunde göra det.
Innan vi gick och la oss så la vi filt m.m. på golvet så han inte skulle slå sig om han trilla ur. Inatt vaknar jag av att han skriker i sängen och jag går in, då står han upp i spjälsängen som han alltid gör i fotändan och vill komma upp, så han hade nog glömt att han kunde ta sig ner själv, eller så förstod han inte det riktigt.
Men imorse  när vi gick in i hans rum så det första han gjorde var att klättra upp i sängen.
Busunge.

V ska få nytt rum nu, det rummet han har idag för litet han behöver ett större rum så han kan få plats med sina leksaker i rummet. Så när vi har tid så ska vi börja riva tapet och måla tak i det andra rummet han ska ha. Hittade en jätte fin fondtapet som vi ska ha där inne.
V rum idag ska vara som det är då det är ett perfekt babyrum, så det får stå så tills nästa bebis kommer.
Så nu är det mycket på gång, så har vi inte gjort det innan så vet vi vad vi har att göra på semestern.
=)

Nu ska jag kolla kalendern och boka in ett besök i Ullared och fylla på vårgarderoberna, då V ekar väldigt tomt.

=)
=)
=)



Lekt ute med kusinen! Sandlåda var super kul!

datum: 2011-03-26  tid:  17:51:06

img_0522 (MMS)

Lekt ute med kusinen! Sandlåda var super kul!



På väg

datum: 2011-03-25  tid:  10:43:03
Vilmer är lämnad på dagis och vi sitter i bilen påväg till Everöd! Det är begravning idag för Stefan! Efter det så ska jag storhandla med mamma och försöka hitta fodrade byxor till Vilmer. Imorrn får det bli en tur till stan och se vad man kan hitta där! Tycker det är så svårt att hitta vad man söker! Beställde iaf en super fin mössa till han igår hoppas den kommer snart! Och att det går att beställa den vi får se ska kolla mejlen nu!


Älskar att åka buss!

datum: 2011-03-25  tid:  09:40:54

img_0500 (MMS)

Älskar att åka buss!



Vi njuter av vädret! Riktigt vår väder ute...

datum: 2011-03-22  tid:  16:04:44

img_0495 (MMS)

Vi njuter av vädret! Riktigt vår väder ute och liten är hellre ute än inne! Så en kopp kaffe i trädgården är helt underbart!



Allergisk reaktion

datum: 2011-03-21  tid:  11:49:56

Vaknade igår morse av att både armar och ben är svullna, och stora knutor och röd flammig.
Värker i båda armarna och benen.
Ger mig iväg till akuten som efter 2h säger till mig att det behandlar vi inte här för du har inte andningssvårigheter, du får gå till din vdc, damen i fråga fick höra både det ena och det andra ifrån mig.

Ger mig iväg till VDC istället och får där hjälp efter 1h av en utländsk läkare som är lite svår att förstå.
Vårt samtal
Jag visar L mina besvär:
L ojdå
J ja så här ska det inte vara
L du borde försvinna om en timme
J VAAAA????
L ja det försvinner
J jaha du sa precis du borde försvinna om en timme.
L ojdå nej nej nej det hoppas jag inte
J bara skrattar
L du äta detta, och sen bra
J VA?
L sköterskan hjälpa dig.
J jaha
L hejdå nu springer jag till nästa patient.

Jaha det var juh trevligt jag förstod något, men hjälp fick jag och besvären är borta, mestadels iaf, utslagen är kvar, benen har kommit tillbaka, och knutorna borta.


Men akuten borde göra något åt sitt mottagande.
När vi satt och väntade kom där in en gravid med remiss från VDC, och hon kom precis efter mig och satt kvar när jag gick, och ändå hade hennes kille sagt till flertalet gånger i receptionen.
En mamma kommer in hysterisk med sitt spädbarn skrikande i famnen och bara springer och drar i dörrarna, och till slut får hon hjälp. Jag fick mig 200 tusen extra slag i hjärtat, hoppas innerligt att det gick bra för dom.
En kille kommer in och håller en stor papperstuss i huvudet och tar väck det då och då för att byta och har ett stort hål i huvudet, hör att dom säger att han fått en sten i huvudet som slagit upp sår, (dom var rätt högljudda). Sköterskor går förbi honom men ingen pratar med han.
Så undra när han får hjälp.
När jag är inne hos sköterskan så kommer där in en från receptionen och sägger att där är ännu en som blivit hundbeten, hur mycket visste dom inte då dom hade lagt handukar som bandage.
När jag är klar vilket tar 2min så går jag ut genom väntrummet och ser den som är hundbiten, och jag vet vem denna personen är, visst det är tråkigt att sådant här händer men samtidigt så kanske dom borde se över sina djur istället och även sitt liv.
Sorry för att jag är negativ.

och att en gubbe som har kräksjuka och sitter och kräker i väntrummet, som visar sig att han har kräksjuka och skulle gått in genom infektionsdörren.
IRRITERANDE!

Ja nog om det.
---------------------------------------------

Du klagade på mig och sen gör du samma sak själv.

----------------------------------------

Nu ska jag ringa och boka in vår minisemester tills i sommar.
Ska bli så skönt att komma iväg en liten tur.
Och bara va, och mysa massor!

--------------------------------------------
One days!



Inte prio ett

datum: 2011-03-17  tid:  09:06:48

Åter till datorn och åter till bloggen

Det händer så mycket just nu så bloggen är verkligen inte prio ett.

Men för att summera dom senaste dagarna

Efter att jag varit kass i 1v (feber och kan knappt andas och jobbig hosta så ger jag med mig och besöker VDC -diagnos bihålsinflammation - pencillin i 10dagar

Efter ett par dagar med högfeber som inte vill ge sig trots alvedon, så efter en middagsvila blev det akut VDC med Liten - remiss till barnakuten - slutar med inlagda på barnkliniken

Liten är bättre, hostan är kvar, men efter en super trevlig läkare som äntligen ställt en diagnos på hans hosta så ska vi nog kunna lindra det för han. Vilket jag hoppas denna medicinen som han fått gör.
Han är iaf bättre och har varit på dagis 2 turer denna veckan.
Att se sitt barn ligga och vara så dålig som V var, det gör så ont, hade gjort vad som helst för att ta det istället. Och att han inte kan röra sig som han vill för en massa slangar sitter i väggen, inte ens ta leksaksbilen som kom för långt iväg, fruktansvärt är det.

Igår var vi hos Emilia och hennes söta lilla Maya som växer som ogräs och är sådär underbart söt som bebisar är. Vi hade en hel dag med hembakta kakor, inredningsprat och bebislek. Att få snusa på bebis är helt fantastiskt, en dag kommer jag få göra det igen men förhoppningsvis på min egen fast det dröjer ett tag till. All uppmärksamhet på V nu.
Har en annan bebis som jag kommer få snusa på om sisådär ett par månader.
Lovely.

Semestern i sommar är inlagd och godkänd så nu ska det planeras. Har så mycket vi ska göra hemma men självklart ska vi iväg och utforska Sverige med Liten, har inte bestämt oss vilket håll det bär än bara.
Ska kolla upp det ihelgen. Nu när V är så intresserad av mycket så är det lättare att hitta och mysa massor ska vi göra.

Att det är bra ena dagen och nästa dag inget svar, fattar inte, jag förstår inte, kan inte förstå, vill jag förstå?

Ihelgen ska jag fortsätta med mitt kök och sen ska det planeras rivning.

Five days



Febrig gosse myser med  filt och sjuk mamma!

datum: 2011-03-08  tid:  18:32:36

img_0471 (MMS)

Febrig gosse myser med  filt och sjuk mamma!



Vila i fred

datum: 2011-03-07  tid:  15:20:22

Att allt som vanligt går hastigt och lustigt.

Vila i fred

Du finns i våra tankar.

Himlen är vacker säger dom.
Hoppas du tycker likaså.

 



Vårtecken i trädgården!

datum: 2011-03-06  tid:  15:31:08

img_0451 (MMS)

Vårtecken i trädgården!



Vi leker

datum: 2011-03-06  tid:  14:35:54

img_0455 (MMS)

Vi leker



Sjukstuga.

datum: 2011-03-05  tid:  20:09:33

Här hemma har vi sjukstuga.
Jag har varit kass sen i måndes kväll, hemsk förkylning som angripit min kropp, rösten ska vi inte prata om.
S har varit kass han också, febrig och så.
V är snorig men dock inte så kass som vi, har väl fått alla hans förkylningar han haft innan.

Ikväll kör vi på en barnfri kväll, då både jag och S behöver vila upp oss så  vi blir bra, och Mormor, "Morfar", Moster gärna passar Liten så blir det bra så.
Känns tomt här hemma, men ibland måste man ge med sig.

Vi sitter i soffan, med vars en filt, kopp thé och choklad, och andra chansen i bakgrunden.

"Du hjälper många men du måste hjälpa dig själv också"
Jag älskar dej.




Sysselsättning!

datum: 2011-03-03  tid:  12:52:24

img_0437 (MMS)

Sysselsättning!




bloglovin RSS 2.0