Fredagsmys

datum: 2009-05-29  tid:  21:38:56

Fredag och jag har varit ledig hela dagen, har mest spenderat den i soffan då jag haft en av de mindre bra dagarna.
Men nu framåt kvällen är de bättre

Så vi har nyss kommit hem från ChinaWall, där blev det Fläskfilé planka och det var super gott kan jag verkligen rekommendera.

Körde inom HemmaKväll och köpte massa godis och hyrde Australia som vi inte sett.
Så ska lägga oss i soffan nu och titta på den.

Är juh jobb som gäller i helgen sen, så då blir det inte särskilt mycket mys.

Hoppas ni har en toppen fredag ni med.



De senaste dagarna

datum: 2009-05-28  tid:  12:59:55

Har spenderats mest hemma hos mamma tillsammans med Storebror och har innehållt följande:
Varit i stan och fikat på Fenix
Spelat "upp till bevis"
Grillat
Spelat Äventyrsgolf, vilket inte alls gick bra för mig
Alltså bara gjort saker som vi känt för och sådana dagar behöver man
Inga måsten utan bara kul saker.

Nu har Bror åkt hem, och jag saknar han redan, men som sagt bara 1månad till sen pker vi till Gotland och dom dagarna ska vara lika mysiga.

Jobbet kallade igår igen, och det var kul igen när man varit där ifrån ett par dagar, hämtat ny energi och så.

Gårkväll spenderades med bästa, vi åt middag (bjöd på lax, ris och dressing, och hmm sur Turkisk saft =)
 och pratade en massa, kändes som vi hade hur mycket som helst att prata om, och det finns ingen bättre än henne att prata med.
Även om man inte träffas så ofta så känns det ändå som igår.
Doggsen pussades en massor, dom har nog saknat varandra lika mycket som vi.

Ska bjuda på massor av bilder:










Magen idag Vecka 27, 26hela veckor och 0dagar.



Spridning

datum: 2009-05-25  tid:  10:07:26

Nu är vår älskade pappa där han vill vara.
Igår kväll samlades vi i familjen och spred pappas aska, något han alltid sa, Jag vill spridas i havet..
Vi kan gå till havet/vattnet var vi än vill och känna att pappa är med oss!
Det kändes bra att göra det, för vi alla visste att Pappa ville detta.
Men jobbigt är det, tiden går för fort.
PAPPA - ÄLSKAR DEJ!


För övrigt så var det den bästa dagen igår på länge, min älskade storebror kom juh ner, och ska stanna till onsdag.

Vi hade lite kalas för han eftersom han fyllde år, så mormor och morfar kom på kvällen och vi åt mamams hemmagjorda tårta och bara mös.
Åhh det är så skönt, det är få ggr på ett år vi träffas men vi har juh våra jobb och så och kan inte ta ledigt hur som helst, men han är nere nu och om ett par veckor åker vi till han och hans sambo på Gotland.
Och då ska vi även bege oss upp till Sthlm och träffa Vanja, det känns också som evigheter sen. Och vem vet då kanske Lillan har kommit, nu fick hon samma smeknamn som jag hade när jag var liten, alla kalla mig Lillan till jag var typ 14 eller något.
=)

Nu ska ja fortsätta ringa viktiga samtal, trodde inte att det skulle vara så här mycket "pappersarbete" för att man är gravid, men tydligen. Satt precis i telefonkö till Försäkringskassan: "Du har plats 241 i kö"

Hoppas ni får en bra vecka.



24 Maj

datum: 2009-05-24  tid:  13:40:56

Söndag idag
Och inte vilken söndag som helst
Utan det är älskade storebrors födelsedag
GRATTIS TILL DIG!

Hjärtat har vatt ute och röjt i trädgården och jag har städat lite inne.
Så nu är här fint både inne och ute.
Ska snart bege oss hem till mamma

Får efterlängtat besök idag.

Nu gick jag!

Kramis



Diva åkt Buss

datum: 2009-05-21  tid:  20:59:47

Det är mer än ett år sedan Diva åkte buss för första gången, eller ja måste vara med än de, det var när vi bodde i Rinkaby.

Men idag när vi skulle hämta bilen så tog vi Diva med oss, och tog buss till stan. Hon var super duktig, men ville självklart hälsa på alla.
Hämtade bilen sen begav vi oss till mamma för en massa trag. Blev att ja baka sockerkaka med äpple i blev så sugen på något gott. Och gott blev det, för vi åt upp hela.

Blev en massa mys med mosters älskling också, tag sen ja träffa henne sist.
=)
Stora tösen, blir ett halv år på onsdag
TIDEN GÅR FORT!

Precis slängt i oss varma mackor och skrattat åt Anna Book i "hjälp, jag är med i en japansk tvshow".

Snart sängen, jobbet väntar imorrn bitti.

Nattis



Röddag

datum: 2009-05-21  tid:  10:51:31

Röddag idag och vi e lediga tillsammans
Hur skönt som helst

Vaknade tidigt imorse som vanligt, typ tjugo i 8, gick upp strax över 8 kunde inte somna om.
Hunnit äta frukost, varma bullar med ost och tomat.. Mums
Städat inne
Hunnit putsa fönsterna på baksidan, både in och utsida
Och klockan är bara halv 11
Det kallas effektivt.

Skulle vilja ha lite nya blommor i fönsterna, men det får nog vänta lite.
Så mycket annat jag också vill ha.

Utan bil idag så känner oss ganska bundna i hemmet, men ska ta Diva lite senare och promenera hem till mamma och titta på hennes kök, hon har tapetserat om och så, och sen ska vi förhoppningsvis kunna hämta bilen också.

En trevlig överraskning fick jag igår, längtar tills på söndag.
=)

En osminkad Dese



Magen igår v.24+6






Pappa

datum: 2009-05-20  tid:  13:08:33

Saknar dig så
Tomrummet är enormt
Alla dessa gånger man fortfarande vill ringa dig och berätta något för dig, höra hur du mår, prata om dina hästar
ALLT
Det är mer än än ett halv år sen du lämnade oss men det känns som igår, och jag har nog fortfarande inte fattat det
Kommer jag någonsin förstå det?
Vill bara höra din röst, att du säger hej snäckan hur är det med dig?
Kommer aldrig få höra dom orden ifrån dig igen.
Nu börjar värmen komma och vi brukade alltid träffas utanför Domus och ta en kopp kaffe och sitta och kolla på alla människor som sprang rundor på stan.
Eller varje gång man var istan så gick man alltid förbi Domus och tittade om du var där, för där satt du på din permobil och pratade med alla gammla gubbar i gänget som du kallade dom.
Alltid när det var studenternas dag så stod vi utanför Domus och tittade på alla bilar och du sa, det var inte längesen du åkte förbi här.

Så stolt över att du var min pappa!

Pappa
Jag älskar dig och saknar dig så enormt.


(idag är det en massa tankar i huvudet, en jobbig dag helt enkelt, vill att pappa ska uppleva nästa steg i livet tillsammans med mig, få träffa sitt barnbarn.)

Men på något sätt så känner jag att pappa är med mig varje dag och finns hos mig för alltid.



Äntligen!

datum: 2009-05-19  tid:  11:44:02

Va hos BM imorse och allt gick jätte bra.
Bebis hjärta slår bra, och magen växer.
Fått inbokat resten av tiderna till BM då vår BM ska va på förlossningen i sommar så får vi byta, men de ska väl gå bra, hoppas hon är lika bra som den vi har nu, för hon är kanon.

Tryckte i oss en fruksot på Fantasi efter BM-besöket, sen körde gubben till jobbet.

Fick ett efterlängtat brev i brevlådan precis.
Blev så lättad och glad.
Nu kan man börja planera lite.

Pratat med systeryster också idag.

Kanske skulle lägga mig en stund är rätt trött, men kommer väl bli ännu tröttare då.
Men kroppen behöver nog de om jag ska jobba hela kvällen sen.

Kramis



Helgen Slut!

datum: 2009-05-18  tid:  19:28:27

Jisses vad helgen sprungit iväg.

I lördes var vi i stan som sagt, hittade en hel del tröjor/toppar, ett par nya skor och så, den dära klänningen var inget bra, såg inte klokt ut tyvärr.
Lunchade istan, så mysigt så. Tog en kopp kaffe hos mamma. Kvällen spenderades i soffan med en massa gott och Eurovision Song Contest, tyckte absolut att rätt låt vann, min favorit förutom Malena då såklart.
Han är en riktig Charmpojk den dära Alexander =)

söndagen så var det först jobb, sen bort till "Farbror" för en koll på bilen, Linedance uppträdde i Tivoliparken, pizza på Katrins, och en promenad bort till "svärisarna" där vovvarna fick busa en massa och vi smaska i oss JORDGUBBAR!!
=)
Så helgen kunde inte blivit bättre, synd att den inte varade längre bara.

Imorrn är det besök till BM, ska få lyssna på bebis igen, och en massa prover och så.
Sen väntas jobb på kvällen.



Fredag Kväll

datum: 2009-05-15  tid:  21:35:12

Fredag idag och äntligen helg, vilket innebär 1 ledig dag iaf.
Veckan har gått fort, precis som alla andra veckor.

Gått in i vecka 25 nu, jisses vart tar tiden vägen?

Imorrn väntas en heldag med Hjärtat, ska in till stan en sväng, hittade en klänning där inne häromdagen som jag fastnade jätte mycket för, men frågan är om den passar en gravidmage, så ska prova den imorrn och hoppas på det bästa.

Är så sugen på något gott nu, typ jordgubbar hade inte suttit fel, men inget vi har hemma så det får väl bli imorrn istället...

Nu ska ja mysa med gubben.
Ha en super mysig fredagkväll allihop.

Kramis



Ingen bra dag alls idag

datum: 2009-05-13  tid:  13:13:43


Ont i ryggen, ont i höfterna, och konstant trött
Gick upp halv 9 imorse och åt frukost, sen la jag mig på soffan och sov till halv 1, det var skönt. Hade velat sova ännu längre, men eftersom det är jobb i eftermiddag så gick juh inte det.
Har iaf hunnit duscha och fixa mat till jobbet.
Så ska strax bege mig till bussen

Vet ni att det är super gott med macka, speciellt Valjegrova och brunfarin?
Smaka det, har alltid gillat det, inte så nyttigt kanske, men super gott.
Det har jag fått dille på.
Och spagetti med riven ost, inte köpt riven ost utan riv den själv.
=)
Nu tycker ni nog att jag är lite konstig, men vafan dårå.

Jag skulle behöva en ledig dag, har inte varit ledig sen i torsdes och nästa lediga dag är på lördag.
Sen jobbar jag söndag igen och ända fram till torsdag.
Sen ska jag iaf njuta av 1 ledig dag tillsammans med gubben då det är röd dag, funderar på att ta ledigt nästa fredag, får lite mer ledigt då, och jag känner att kroppen behöver det.
Hmm får se.
Vill juh inte slösa med mina semesterdagar och så, då jag inte vet hur många jag behöver ta ut sen.
Svårt.



10maj

datum: 2009-05-10  tid:  20:19:04

Söndag idag
och jobbhelgen är över.
Fast har haft en bra jobbhelg, trevliga kollegor, skratt, och bra tider.

Gubben vart ute och fiskade igår när ja jobba, så det blev sen kvällsmat, och sen bara massa mys i soffan.

Idag slutade ja redan klockan 14.00 så det blev en tur hem till mamma, där vi tog oss en fika, fått dille på citronkage från Netto.

Härligt väder har vi juh haft både idag och igår.

Ätit lasagnette till kvällsmat idag och det är juh bara för super gott.

Sitter och funderar på när ja och Gubben ska planera in vår Ullaredstripp, får väl bli nu i slutet på Maj, och då ska det förhoppningsvis shoppas till bebis i magen.

Bebis har blivit väldigt rörlig på morgonen/förmiddagen.
Så underbart mysigt, har väl lärt sig av mamma att man ska sova på natten
=)
Bebis i magen - du är så efterlängtad och älskad.

Bebis v.23
 

Matte och Diva myser
 




Kramis



Fredag

datum: 2009-05-08  tid:  20:36:12

Dagen på jobbet gick fort, massa att göra och efter en timmes övertid kunde jag gå hem

Vatt och handlat och ätit god TacoPaj till kvällsmat.
Tatt mig ett varmt bad

Sitter i soffan med Té och citronkage (från Netto).
Ska läsa min bok lite nu, sen blir de tidig säng då jag ska upp och jobba imorrn.

Ha en toppen fredag på er.

Kramis





Vart har dagen tagit vägen?

datum: 2009-05-07  tid:  20:35:43

Ledig dag och den har bara sprungit iväg.
Har inte gjort något speciellt alls.
Plockat ögonbrynen - ringt samtal - legat på soffan - läst bok - ätit upp S naturgodis - sovit - krängt wookade nudlar

Ja ni ser inget vettigt alls.

Fast visst är de skönt med sådana dagar också, men de känns inget bra när dagen börjar ta slut och man summerar den i huvudet och kommer fram till att inget vettigt har jag gjort.

Har faktiskt tvättat en maskin tvätt men inte pallat hänga upp den, så de gjorde vi tillsammans nu när S kom hem, inte lika jobbigt då.

Anna Book är rätt klumpig - men så otroligt rolig
Hon kan verkligen skratta åt sig själv.

Kramis



Onsdag

datum: 2009-05-06  tid:  10:46:59

Onsdag förmiddag

Ätit frukost, duschat, gjort vid mig
Alltså redo för dagen
=)

En tur till stan me Fridis
Sen är det kvällstur på jobbet som gäller.

Ledig imorrn, och det tackar vi inte nej till
Varit tidiga morrnar ett tag nu, och jag är INGEN morgon människa

Leta upp en jacka som passar
Lite svårare med det, då dom precis går att knäppa över magen.

Ha en toppen dag.
Kramis



Kväller...

datum: 2009-05-05  tid:  20:41:11

2 dagar av denna veckan har redan gått.

Har ej hänt så mycket, då det är en väldigt trött Desireé för tillfället.
Men de går över.

Liten i magen mår bra.
Sparkar och puffar på mamman sin.
Sådär härligt mysigt.
Myser verkligen på kvällarna.

Imorrn är det date, och gud vad jag längtar.
Känns som evigheter sen

Syster har precis varit här en sväng så jag fick lite bebismys, eller ja bebis och bebis, tiden går så otroligt fort.
Snart har jag en egen att mysa med.

Nu min bok och lite naturgodis.
Kramis



Storstädning

datum: 2009-05-03  tid:  13:23:30

Har hållt på att städa hela fm, och är fortfarande inte färdig.
Tog en paus för att trycka i mig lite mackor då ja blev hungrig.
det mesta är klart, bara dammsuga och torka golv kvar, det tråkigaste.

Men mitt i allt passade jag på att måla naglarna för att det inte skulle bli allt för tradigt.
=)

Gubben är iväg med grabbarna, dom är ute med båten och se om dom får någon fisk.
Skönt då får man lite egentid, även om det är mysigt när han är hemma.

Suttit och tittat igenom lite gamla foto på datan, så många minnen man har, och roliga saker man hittat på.
Längtar fruktansvärt mycket tillbaka till Turkiet, ska bli en resa dit sen iaf.

Nu får ja nog fortsätta annars blir jag aldrig färdig.

=)

DU - saknar dig.



Grillat *2

datum: 2009-05-02  tid:  21:28:43

Hallå på er.

Vi har kommit in i Maj månad, och vädret håller i sig, fast idag har det varit snäppet kallare än dom andra dagarna.

Igår blev de massa grillat, först korv i bröd och sallad hos Svärföräldrarna, där vi njöt i solen.
Sen begav vi oss till Hanaskog på kvällen, där blev vi bjudna på grillat kött, potatisgrattäng och sallad.
Blev en heltrevlig kväll, massa prat och så, nu får det dock inte dröja lika länge till nästa gång.

Idag åkte vi till stan i fm och strosa runt lite, blev en fika på Fenix, och sen körde vi hem till mamma och tjabba lite.

Precis ätit äppelkaka och vaniljsås, det var supergott.

Nu är det CSI Miami.

Idag är det 6månader sen du lämnade oss, saknar dig jätte mycket. Finns för alltid i mitt hjärta.

Och idag är det även 4 månader till vår lille bebis ska komma ut.
Tiden går så otroligt fort.

Längtar




bloglovin RSS 2.0