1 Advent

datum: 2008-11-30  tid:  21:09:42

Helgen börjar närma sig sitt slut
Haft en underbar helg, hunnit med vad som behövts.
Tänt första ljuset i adventsljusstaken idag =)

Fredagen spenderades hos mamma först, sen var vi tvugna att bege oss upp till CSK och hälsa på Daniella, så söt så söt. sen tvingade mamma oss att fälja med henne på sitt jobbs julbord. Var faktiskt trevligt, förutom några nötter som beter sig illa. Maten var god, och underhållningen av Party Fabriken är juh bara bra. Sett dom en gång innan och lika bra då.



Lördagen blev vi bjudna på frukost hos mamma, sen bar det av till stan för att se om vi hittade något kul, köpte en tröja, och lite andra behövligheter!
En trevlig dag på stan.
Begav oss till EKO för inköp av det sista till att pynta in julen.

Moster, mormor och Daniella

Kvällen spenderades hemma med julmusik och pyntande.
Blir sådär härligt mysigt när man pyntar in julen, man får en helt annan känsla i kroppen, eller vad säger ni?

Idag gjorde jag en del måsten, sådär tråkigt.
Mötte upp F och co i stan för en sväng på julskyltningen, alltid lika mysigt att vara där, känslan av att se alla tomtar och alla ljus och en mugg glögg i handen.
Då njuter man, och självklart med bästa sällskapet.


Nu har precis svärföräldrarna gått hem, svärfar och S bytte till vinterdäcken, och vi fruntimmer satt och tjabba skit.
När gubbarna var klara blev det lite glögg, köpte två nya smaker på systemet här om dagen.
En med kakaosmak och en med vaniljsmak.
Sådär var båda, men dom andra gillade dom iaf, jag är juh som sagt rätt kräsen

Idag blev det en lååång blogg.
Så sätter punkt här.



Torsdag Kväll

datum: 2008-11-27  tid:  20:35:23

Denna dagen har gått fort
Jobbade till 12, blev hämtad av fridis för en fika på stan. Blev fika på Fenix, deras skagenbaguette är bara för god.

Tog med oss Latten ut och rökade, och där går vår gamla NO-lärare förbi, vi frågar hur han mår och han börjar som vanligt babbla på om sitt liv, att på Fenix hängde han när han pluggade m.m.
Alltid likadant, lektionerna vi hade med han, det var inte mycket NO, utan det var mycket om hans liv och hans resor m.m
Vi fick oss massa skratt iaf

Sprang en sväng på stan, hittade en jacka =) en svart parkas, och dessutom på Rea, tycker väl att den är lite stor men som S säger dom ser stora ut för att modellen är sådan, jaja får väl infinna mig med det.

Vatt en sväng hos mamma, inte träffat henne på hela veckan.

Pratat lite med Systeryster, allt hade gått bra med förlossning och så. Tog inte alls långt tid, från att det "startade" på "riktigt".
En liten svarthårig tös var det iaf, fick vi reda på.
Får väl träffa henne imorrn, då det är fullt på BB, så hon ligger kvar på förlossningen

Imorrn jobb igen, sen LEDIG helgen.
Ska bli så skönt, julpynta, och gå på julskyltningen.
Ja och självklart massa måsten



Moster

datum: 2008-11-27  tid:  17:57:03

Idag den 27/11 -2008
Blev jag moster för andra gången
En tös denna gången också
Daniella

Välkommen till Världen

Vill se tösen nuuuuuuuu



Design!

datum: 2008-11-26  tid:  21:06:16
Så nu är det klart!
Vad säger ni?
Inte särskilt julig kanske, men nöjd blev jag.

Ny fick jag kaffebesök

Kramis


Ingen bra dag

datum: 2008-11-26  tid:  20:10:07

Mitt humör är inte på topp idag
Varför, ja du vet inte
Men man kan inte alltid vara på topp

När det är kallt ute, så undrar man ibland varför man skaffat hund
Det är juh så svårt att ta sig ut, men det måste man, och det är alltid lika skönt när man kommit ut.

Kvällsmaten idag då?
Hmm, jo de blev en pizza från Katrins, Kristianstads godaste pizzor, har ni inte ätit där så prova.

Precis skickat iväg en beställning på en VARM jacka, eller ja hoppas det iaf, och så blev det en rutig skjorta också
Hoppas bara man blir nöjd, för att hålla på att skicka tillbaka kläder är rätt jobbigt.
Skulle skickas början av december, vilket är juh nästa vecka.

Nu ska ja pilla med lite bloggdesign, det är ju faktiskt jul nu kanske skulle haft ett jultema?
Kramis



Gina tricot

datum: 2008-11-25  tid:  21:01:01

Det gick lika fort som dom lovat.
Beställde i söndes och vet ni, jag fick det idag

Kvällen vatt bra på jobbet
Nu ska ja mysa i soffan med DH och S




Skön Fm

datum: 2008-11-25  tid:  10:48:53

Vaknade i tid idag, kunde börja dagen på ett bra sätt utan att behöva stressa som jag brukar få göra annars, då jag inte är någon morgonmänniska.
Har iaf hunnit med att äta frukost och läsa tidningen, sen tog jag mig ett varmt bad, och nu sitter jag och kopplar av i soffan.

Ska snart bege mig, måste se om jag hittar en lite längre jacka, då den jag har nu inte värmer rumpan, och det fixar inte jag.
Har tittat ut en i skyltfönstret på Aima för ett tag sen, men som vanligt är den säkert slut, eller kostar allt för mycket. Kan inte lägga hur mycket som helst på en jacka till, då jag köpte den korta bara för någon vecka sen.

Sen ska jag bege mig till work, kväll idag
Ska bli rätt skönt, för sen jobbar jag bara dagturer resten av veckan.



Jag ser det snöar

datum: 2008-11-24  tid:  15:40:45

Ja, fast inte mycket men man ser några flingor
Mysigt
Riktigt kallt är det, fryser extremt mycket när man går utanför dörren.
Och idag är det exakt 1 månad kvar till Julafton
Mysstämning
På söndag är det 1advent och då ska det pyntas här hemma.

Vatt hos tandläkaren nu, och idag gick det faktiskt oväntat bra tog bara 10minuter
Helt otroligt, stolt över mig själv, fast hade stöd med mig, Lillebror.
Haha
Sen har vi vatt och fixat en del måsten, inget kul alls, men måsten som sagt.

Idag är det S farmors födelsedag
Grattis till henne.

Snart dags att börja med kvällsmaten så den är klar när S kommer hem, idag blir det Potatisgrattäng med kassler, riktigt gott. Kan äta hur mycket som helst.
Sen kommer S föräldrar hit, ska fika lite.

KramisHej





Godmorgon Måndag

datum: 2008-11-24  tid:  10:25:31

Ny vecka

Har precis ätit frukost och druckit kaffe
Ska bege mig till bussen - sen blir det tandläkarbesök
VILL VERKLIGEN INTE!

Hatar tandläkare, eller ja inte dom men deras arbete
Haha

Save up all your tears
Kanon låt
Anna sjunger den lika bra som Cher


Hörs senare idag



Ensam Mamma Söker

datum: 2008-11-23  tid:  21:13:59

Nu är Ensam Mamma Söker över för denna gången.
Väldigt bra då alla fann kärleken
hade rätt på vilka män dom skulle välja
Johanna och Alex är juh bara för söta.
Man blir helt tårögd när någon blir så glad som dom blev idag

Redigerade lite bilder på picnik.com idag, längesen och kul va det



  



Söndag

datum: 2008-11-23  tid:  12:45:06

Idag är det söndag
Och bara en slappedag
Eller ja har väl lite att pilla med

Klickade precis hem en fin klänning/tunika från Ginatricot, så nu har jag invigt deras hemsida också
Det positiva med deras hemsida är väl att det bara tar 2-3 arbetsdagar innan man får hem sakerna
Förhoppningsvis iaf, får väl se om det stämmer
Hoppas den är lika fin på mig som den är på bilden


Vet ni ikväll är det sista avsnittet på Ensam Mamma söker
Och jag tror redan jag vet vilka män dom väljer
Längtar tills klockan slår 20.00
Haha

Och nu har jag sett slutet på Mamma Mia och den var lika bra som jag trodde
Nu längtar jag tills vi ska se Musikalen i Malmö.


HejSvej



Lördag kväll

datum: 2008-11-22  tid:  21:01:51

Nu är denna helgen färdig jobbad
Och skönt är det -  dagen har varit riktigt seg, eller inte dagen utan jag
Inte alls varit på topp idag, men alla dagar är inte bra..

Har iaf kommit hem nu och satt mig under filten, väldigt frusen
Har frusit hela dagen, och ändå har jag nästan varit inne hela dagen

IDOL
Hur kunde Anna åka ut istället för fjortis Johan?
Hoppas innerligt att Johan åker ut nästa fredag
Fast jag kommer nog inte sitta framför TV då, utan bara se utröstningen
Hoppas Anna går vidare med sin egen musik, då hon verkligen är kanon
Gillade henne redan från början
och gör det fortfarande.

Imorrn ska jag ha sovmorgon har inte haft det på hela veckan, och det är så skönt att bara få sova tills man vaknar, fast då vaknar man som vanligt tidigt.

Äntligen en aning om hur början på nästa år ser ut.


Mammas underbara valpar


Trevlig lördagkväll på er.



Fredag

datum: 2008-11-21  tid:  09:36:35

Fredag igen
Fast denna fredagen är det inga tråkigheter utan det är jobb på schemat, och med jobb kommer dans
=)

S ringde imorse, du ja sitter fast i bilkö, lastbil som vält, och en massa snö
SNÖ?
Här skiner solen men visst lite isigt är det
Men han satt fast i Linderöd och där VAR det snö
Fick bildbevis då jag inte trodde riktigt på han
Haha



Dagen igår spenderades med - läkarbesök - sväng på stan - macka från Subway - besök hos S farmor och farfar.
Hjälpte dom att sätta upp kontaktplast på deras kakel i köket och SHIT vad snyggt det blev, och dom tyckte likadant
Sen bjöds det på god mat, kött, potatis och sås
MUMS

Såg halva Mamma Mia filmen också, får nog se andra halvan idag eller något,
Men första halvan var jätte bra iaf
Längtar till vi ska se Mamma Mia musikalen i Malmö, bara typ 1vecka kvar

Kanske dags för lite frukost och så, sen står det städning på schemat.
S borde komma snart.



Kompisar finns det många av, men vännerna är få, var rädda om dom ni har om ni vill behålla dom.
Jag älskar mina vänner



AMS?

datum: 2008-11-19  tid:  20:23:04

Tiden, vart tar den vägen?

Har jobbat nu mån-ons och det har gått bra
Lite tungt imellan åt men kul att vara tillbaka på jobbet - Älskar mitt jobb

För övrigt har det inte hunnits med så mycket
Varit en sväng på Eko - men tyvärr handlade jag inget till mig själv, men köpte ett par jätte fina julgardiner till jobbet, och ångrar så att jag inte köpte dom till mig/oss.
Kanske får ta och göra det, fast nog bäst att kolla vad vi har först, köper juh massa nytt hela tiden.
=)
Shoppa e jag bra på.

Imorgon är min lediga dag - och ska inte göra mer än jag behöver alls
Jo, ett besök hos S farmor och farfar är bestämt.

A-kassan?
Vad ska man göra med den, och varför finns det när det tar typ dom evigheter att handlägga ett "ärende"
Drygt.

Och vill ni höra en helt annan sjuk sak
När det var dags för pappas begravning så blev S kallad på uppföljningsmöte precis samtidigt som själva begravningen, och då ringer han till Ams och säger som det är: att jag ska på begravning och kan inte komma. Nehe kommer inte du blir du avskriven från a-kassan, ehh va?
Begravning är ingen giltlig orsak att vara borta från mötena, den enda giltliga orsaken var arbetsintervju.
Så han fick snällt gå in på AMS på måndagen och skriva in sig igen, för han blev avskriven.
Det är väl helt fel, dom visste inte ens vems begravning det var, och frågade inte heller, tänk om det varit en nära anhörig på hans sida, hade inte han fått gå på den begravningen då?
Nej, det där med AMS är väldigt skumt, dom borde se över sina regler och riktlinjer kanske

Nu ska ja återgå till Tv-mys och godis.




Ta tag i verkligheten!

datum: 2008-11-17  tid:  19:37:54

Ja förr eller senare behöver man göra det.
Började jobba idag igen, vatt hemma 2veckor, och det har verkligen behövts.

I fredes var det en fruktansvärd dag
Men allt var fint, och precis som pappa velat ha det.
Så vi var nöjda allihop.
Prästen var också trevlig, och det var samma präst som vigde mamma och pappa för måååånga år sen, och det roligaste var att han kom ihåg sådana skumma saker, och det fick vi "barn" höra och det var kul


Annars har helgen varit lugn, vi har myst hela familjen hemma hos mamma
Älskade storebror och sambo var juh också hemma, och det är guldvärt.
Kvällen spenderades med bror och någon cider och behövdes.

Gårdagen åkte bror hem =(
Hoppas han kommer snart igen
Sen blev vi bjudna på mat hos svärföräldrarna
Riktigt god mat - dom kan dom

Vi har precis kommit hem från Rosegarden, njöt av Mongolian Barbecue där
Vår favorit det
Nu ska vi bara mysa i soffan

Pappa
Du finns för alltid i mitt hjärta
Saknaden är enorm.



???

datum: 2008-11-13  tid:  21:35:23

Dagen idag har spenderats tillsammans med sambo och svärmor.
Vi begav oss ner till Lund för att uträtta lite ärende, tog oss en promenad
Sen blev vi väldigt nödiga, så vi gick in i en bygghandel och frågade en snubbe om vi fick låna toa
Ja visst, får jag följa med.. Haha
Trevlig man det

Var även en sväng på Ikea
Hitta lite smått och gott

Helt slut nu, har i princip inte gjort något om dagarna alls, men både idag och igår var jag igång, och blir i princip trött direkt.
Hur ska det gå när jag ska jobba på måndag?
Hoppas verkligen jag fixar det, för behöver komma in i verkligheten igen
Känns bara som man lever i en hemsk dröm
Imorgon är dagen som vi alla verkligen fasar för
Vill inte, hur ska vi orka?
Huvudet sprängs av tankar
Vill inte, vill inte, vill inte.

!!!!



Onsdag

datum: 2008-11-12  tid:  18:57:25

Onsdag idag
Vilket innebär att dagen närmar sig
Massa tankar hela tiden

Men dagen har spenderats på bästa sätt

En promenad i skogen, eller rättarsagt Balsberget
med den bästa människan
Fridis och Jag tog med vovvarna på en skön promenad
Dom fick busa av sig riktigt, det var juh längesen dom lekte, och lika längesen vi "mattar" umgicks

Efter promenaden blev jag så trött, så det blev inom mamma en snabb sväng, slänga i sig lite mat och nu ska jag bara slappa framför tv.












Kramis



Tiden går.

datum: 2008-11-11  tid:  22:22:14

Snart 2 veckor sedan allt hände.
Förstår inte det, allt går så fort.

Dessa dagar/veckor som gått har mest tillbringats hos mamma
Pratat, spelat Wii, m.m.
Min älskade storebror kommer snart hem igen (på torsdag)
Begravningen är på fredag
HUR SKA MAN ORKA?

Det här med bloggvärlden?
Ja, vad ska man säga.
En del personer tror dom känner andra bara för att dom läser bloggen
Så är det verkligen inte, man lämnar inte ut sig helt och hållet i bloggen
Man skriver det man behöver/vill, och resten behåller man för sig själv.
Jag läser själv olika bloggar, och vissa är hur bra som helst jätte intressanta och så, medans andra bara handlar om andra människor m.m.
Varför?

Imorrn ska jag äntligen få träffa dig, saknat dig så.
Du är världsbäst





Min Älskade Pappa

datum: 2008-11-02  tid:  14:55:52

Älskade Pappa

Det finns ett stort tomrum nu i mitt hjärta
Ett tomrum som du tidigare fyllt/fyller med alla dina fina minnen
Vi trodde inte detta
Dom sa att det inte var något kritiskt, men ack vad fel dom hade
Det hände så plötsligt

Har i princip inte sovit på 2nätter
Vill inte sova

Vill vara hos dig pappa
Se dig på din permobil, se dig sitta vid köksbordet och vinka glatt när vi kommer

Jag saknar dej och älskar dej för evigt
Pappa



November

datum: 2008-11-01  tid:  20:13:46

Ännu en ny månad
Vart tar tiden vägen?

Gårdagen spenderades med pizza - gottis - kaffe - Vilda Gester - Wii - och massa skratt
Rätt kul att JAG var bäst på bowling
Haha
En trevlig kväll helt enkelt med Emily & Mark

Kvällen/Natten blev inte alls som man tänkt sig
Telefonen ringer 01.00 och det var bara att sätta sig i bilen och spendera 4h på akuten
Inget roligt alls
Fick precis samtal av sjukhuset och dom var tvugna till att operera för dom vet inte riktigt vad som är fel.
Men dom misstänker att det är något med kärlen i magen
Så nu är det bara att invänta ett samtal till
USCH!!
Älskar min pappa

Sov till lunch idag, sen begav vi oss till Ekohallen, och elgiganten.
Hittade en ny julkappa äntligen till vardagsrummet
Älskling köpte nytt Wiispel, fast inte alls så kul

Nu sitter han och spelar ni vet det gammla Super Mario spelet?
Roligt har han iaf

Jag ska kladda lite med systerns blogg

Kramis




bloglovin RSS 2.0