Så bra

datum: 2008-01-30  tid:  12:32:23
Jason Mraz
I´m Yours

Fastnat för denna totalt


Onsdag

datum: 2008-01-30  tid:  12:13:33
Dagen mitt i veckan
Gick upp i god tid imorse
Gjorde mat som sambon kunde ha med sig till jobbet
och till mig själv så klart
Blev sallad, med fetaost, kassler, och pasta
Blivit stormförtjust i fetaost, hatade det tidigare

Så nu kan jag sitta här och slappna av tills
mamma kommer och hämtar mig
Sen bär de av till jobbet

SIMON
Kärleken till dig går inte att beskriva i ord
Det bästa som hänt i mitt liv
Älskar dig

Röka och kaffe



Trött

datum: 2008-01-29  tid:  22:01:20
Hallen i princip klar
Sakerna på plats och så
Ska inhandla resten på ikea i veckan
Precis hemkommen

Och vet ni, jag tror jag vet vad jag vill bli när jag blir stor

Tack för mig


Vet Ni

datum: 2008-01-28  tid:  22:00:35
Att nu e hallen färdig tapetserad
Listerna ska upp imorrn
Sen kan vi börja sätta tillbaka alla saker
Ska även åka till Ikea någon dag i veckan
eller helgen
Ska ha lite nya tavlor, ramar och så
Ska bli så skönt att ha hallen också klar

Bjöd svärföräldrarna på mat idag
Blev faktiskt riktigt gott
Maten tog slut iaf, så dom tyckte nog om de



Äntligen Måndag

datum: 2008-01-28  tid:  12:19:52
Nattjobbet är över, iaf 9 nätter fram
Slutade imorse, blev hembjuden till Bengan
på nybakade frallebullar
som hon stått och gjort hela natten
Riktigt gott var det
Och massa mys med Kevin
Älskade unge

Ikväll blir hallen förhoppningsvis klar
Bjuda svärföräldrarna på middag
Blir köttgryta, ris och sallad
Mums
Jag ska laga den, går väl sådär
Haha
Ingen super kock direkt


Älskade Vovve


 



Solsken

datum: 2008-01-27  tid:  13:55:25
ahh äntligen
Man blir så mycket gladare
Love the sunshine

Riktigt seg e jag idag
Grannarna på jobbet hade fest till halv 6 imorse
och då gick jag upp
Jobbar inatt med

Svärfar kommer sen och ska fortsätta i hallen
Imorrn ska han tapetsera det sista
Längtar
Här ser hemskt ut

Hittat massa saker jag vill ha på ikea
Bad en vän köpa en sak idag iaf
Hatthylla
Vill inte sätta upp den gamla nu när hallen blir fin
Den är säkert sen huset byggdes



Vädret

datum: 2008-01-26  tid:  11:46:00
är bara för trååååk
Man är inte alls motiverad till något

Åt super frukost med Sambon imorse
Nybakade bullar
Mums
Blev en tur till Eko
Men hitta inget roligt alls
Jo, En coca Cola
Haha

Snart ska Sambon slipa vägg
och ja ska ta regnställ och gummistövlar
Och traska ut med vovven
Ingen höjdare alls
Men ett måste

Sen är det jobb igen
Inte alls roligt idag

Man ska verkligen vara glad för dom VÄNNERNA man har
Dom betyder allt


Trött på

datum: 2008-01-25  tid:  15:24:36
Allt för tillfället
De gör mig bara på dåligt humör
Ringa för att ifråga sätta allt.
Orkar inte mer
Vet inte vad ja ska göra snart?
Tur det snart är över, liten del iaf
Hoppas jag


Fredag

datum: 2008-01-25  tid:  10:04:19
Underbara fredag,
vet inte varför men
fredagar är underbara
för mig

Äntligen löning och dålig var den minsann inte heller
Betalat tråk räkningar

Sen blir de storhandling med min syster
Har ingenting hemma
Haha

Och jobb inatt


Torsdag Kväll

datum: 2008-01-24  tid:  22:33:04
Förmiddagen var svärfar här och började spackla

Sen bar de av till jobbet

Träffat min underbara mamma igen
Vatt i Stockholm i 4dagar

Hemkommen och sett resultat i hallen
Då svärfar kom igen vid 6-tiden och
började tapetsera
Hm.. Resultatet
Kanon
=)

Nu ska ja gotta mig i soffan
Med min sambo och choklad =)


Och vet ni!?
JAG SKA BLI MOSTER!!!!!
Beräknat till den 11/8


Onsdag

datum: 2008-01-23  tid:  23:08:08
och jag har varit ledig
Tacka gud för det
Sovit bort hela fm

Sen blev det dans med dammsugaren

Och vet ni
Jag satte fyr i brasan själv idag
Hatar att elda
Men idag gav jag mig inte
och lyckades på första försöket
Haha

Emily och Mark varit här
Käka pizza
och drack kaffe
Längesen sist
Kom fram till att det måste vatt i september

Pratat med min underbara vän en bra stund
Alltid lika roligt

Fått en knast eller liknande i ögat
Ser ut som jag e slagen
Hoppas det går över
Annars blir det läkaren nästa
Kan inte se ut så här

Hoppas ni haft en bra dag?!


Slut

datum: 2008-01-22  tid:  19:23:31
Ahh tapeten var så klart slut..
Hittade en fin tapet till hallen istället
Så det får bli nästa projekt
=)


Mötet idag var faktiskt helt okej
Iaf inte så illa jag trodde

Kom hem och då började
vi att dra ner väven i hallen
Jag kan juh aldrig vänta
Svärfar kom en sväng precis
För att inspektera hallen
Så han vet vad han ger sig inpå

Nu strax dags för jobb
Kramis På er


Hittat

datum: 2008-01-22  tid:  11:48:21
en tapet som hade passat som handen i handsken i vårt matrum
Ska åka dit i eftermiddag och se om den finns kvar
Super fin till ett bra pris


Nu bussen till skitmöte..



Vart tar tiden vägen?

datum: 2008-01-22  tid:  10:15:13
Jag förstår inte det här.
Alla dagar bara rusar iväg
Man hinner ingenting
Det var precis Fredag
Nu tisdag
Jaja de e väl så det ska vara

Jobba hela dagen igår
Och natten till idag.
Nu sitter jag här
och inväntar klockan
Ännu ett möte idag
Orkar snart inte
Varför är det bara en?
Jobb inatt igen
Sen e jag iaf ledig tills torsdag 14.00,
sen kvällspass
Sen ledig till Fredag 20.00
Tuff vecka, men samtidigt mycket ledig iaf

Vill så mycket
Snart dags att ta tag i allt
Först står en stor - lång buske på listan
Den ska ner på torsdag
Hatar den
Fördärvar huset
Sen hallen
Sen badrum - äckligt fult, brunt alltihop

Nu mys me vovven


Söndag

datum: 2008-01-20  tid:  15:30:21
Idag är de sista dagen på denna helgen

Fick ett ryck idag om att dra upp en gigantisk buske i trädgården
Och lyckades
Vilken tomt man fick efter de
stor skillnad

Ska ut och äta idag
Rosegarden
Svärmor fyller år
Mumms
Älskar juh deras mat
Och det bästa av allt
Mongolian Barbecue

Fick en glad nyhet igår
Men får vänta lite att berätta

Och vet ni
Löning på fredag
=))


Sant

datum: 2008-01-20  tid:  00:01:20
Ute och kolla på en hemsida
Där hitta ja en person
Undra om de e sant?
Lite chokad

Sitter här i soffan
Hjärtat tittar tv
Jag vid datan

Snart dags för sängen
Börjar bli rätt trött


Lördag

datum: 2008-01-19  tid:  17:50:55
Mamma och Thammy har precis varit här
Vi drack kaffe och åt semla.
Gott =)
Sen färga vi håret på mamma

Nu håller S. på med maten
Hungrig

Göra ikväll då?
hmm vet inte
har ej bestämt oss

Idag har vatt en riktig slappedag
Skönt
Inte gjort mer än man behöver



Fredag Kväll

datum: 2008-01-18  tid:  19:18:51
är det nu
Och tack vare Sanni
Blev ja super sugen på Kinamat
Så de har vi precis ätit
Jag och Hjärtat
Och det smaka lika gott som jag tänkt mig
Tack Sanni för tipset

Massa tankar för tillfället
Inga negativa
Men hallå?
Varför?
Borde väl vara glad

Ska nog gå och ta ett bad
Och samla tankarna

Inga planer för helgen alls
Så skönt
Men rastlöst



Fredag

datum: 2008-01-18  tid:  14:23:14
och jag är ledig idag
och hela helgen
Såå skönt
Jobbat mycke nu 2 dagar

Vatt hos vetrinären idag med Diva
1års vaccinationen
Gick sådär
Hon var inte alls glad för spruta

Suttit och hållt på med lite jobb
Jag vet, korkad som jag är
så gör ja de på ledig tid
Har lite med irritation att göra

Inget planerat alls idag
Skönt
Skulle behöva dammsuga
Men nej, inte nu


Mitt liv e bara för perfekt för tillfället
Varför
Finns ingen anledning
De e bara så
Älskas


Tack

datum: 2008-01-15  tid:  20:40:24

kramis så länge min lilla älskade söta vän i sin fina mössa

Uppskattat



TvKväll

datum: 2008-01-15  tid:  19:20:19

Precis ätit kvällsmat
Gott
Tittar på Unga mödrar nu

Fasar för morgondagen
Jobbar 8.45 imorrn - 10.00 på torsdag
Rövtur

Nu börjar de



Älskade Vovve

datum: 2008-01-15  tid:  15:08:18
image115


Tack

datum: 2008-01-15  tid:  11:34:01
Glömde berätta om min fina present jag fick igår
Dvd film så fint inslagen
Frida är påhittig
Och en söt liten blomma
Tack

Kommer bild på de


15 Januari

datum: 2008-01-15  tid:  11:32:20

Idag är det Tisdag
Och Divas 1års dag
Tiden går fort
Känns inte som vi haft henne så länge
Men jo, de har vi juh
Älskade Vovve

Kvällen igår spenderade vi på Bio
Med sällskap av
Frida och Martin
Såg Leo
Rekommenderar den
Riktigt verklig - och rå
Fick ont i magen av den

Dagen ska ja spendera med att gå igenom alla räkningar
Och städa undan lite

Och mysa med vovven så klart



En liten sak

datum: 2008-01-14  tid:  18:24:09



Kan göra en väldigt besviken





14 Januari

datum: 2008-01-14  tid:  10:15:41
Är det idag
Och vet ni
Det är min födelsedag

Och Herregud vad tiden går..
man blir juh bara äldre och äldre
Fick ett snällt sms iaf
Du är fortfarande ungdom..
TACK!!

Ska in till stan snart och shoppa lite kläder
I need
Haha
Och sen avnjuta en god lunch

Grattis till er andra också som fyller år idag


Pizza och Film

datum: 2008-01-13  tid:  18:13:15
Det är riktig söndag det

Ska kolla på Singing Bee också
Tror de kan vara riktigt roligt

Mysiga Söndag

Dax att duka
Hjärtat kommer snart
med Pizza
Mums


Soliga Söndag

datum: 2008-01-13  tid:  14:35:14

Äntligen lite sol
Man blir så mycket piggare

Vatt hemma hos svärföräldrarna
Ätiti frukost/lunch =)
Hundarna fick busa
Fast dom ville bara en sak
Diva va iaf duktig och sa till

Nu sitter vi i soffan och myser
Ska göra mig lite kaffe

Tittar på en dum idiot i TV
Han ska hoppa 1200m i havet
och hamna i en bur
Men utanför buren är där bara Hajar
Så missar han dör han
Finns bara ett ord för såna människor



Underbart

datum: 2008-01-12  tid:  23:02:04
Hemkommna från middagen nu
Sitter och myser i soffan
Med Baileys
Super mums

Försöker bestämma mig vad jag ska beställa för kläder
Men inte så lätt
Bäst att åka till stan först
Ska göra de på måndag

Älskar min sambo så himla mycket
Det bästa som hänt i mitt liv

Stor Kram till er


Kalaset Över

datum: 2008-01-12  tid:  18:01:39
Nu har alla gått hem och vi har städat undan
Skönt att bli av med det direkt
Bjöd på Vit kladdkaka
Och det kan jag rekommendera
Super gott
Fick en massa pengar
Fyller ej år idag
Utan på måndag
Skönt så nu kan ja handla massa kläder
Och ja, de behöver jag verkligen


Snart ta bussen till stan
Ska ut och äta
Jag och min underbara sambo
På Rosegarden
Älskar verkligen deras mat

Ni som ska ut ikväll
Ha d super skoj
Och drick för mig med
Haha


Klar

datum: 2008-01-11  tid:  20:19:26

Äntligen klar med hela huset idag
Har verkligen tagit långt tid idag
Har avbrutit med och köra och handla
Och äta kvällsmat, blev bakad potatis
Mumms

Sanni ( sanni85.blogg.se)
Kan verkligen beskriva vår dag idag
Tur alla vatt lediga så man haft litta sällskap
Även om de vatt via telefon, msn

Haft världens diskussion här hemma
Svetbo
Är kanske de nya
Måttligt irriterande
Avsluta disussionen innan den ens var klar



Kryssning

datum: 2008-01-11  tid:  11:56:08
Fick erbjudande om en kryssning i Gran Canaria
8 dagar
Fy vad gött det hade vatt
Vill bara ifrån detta tråkiga väder
Usch vad ja längtar till sommaren
Eller ja våren går också bra



Godmorgon Fredag

datum: 2008-01-11  tid:  11:54:05
Äntligen en ledig dag
Sovit ut riktigt

Kaffe och Havregrynsgröt till frukost
Sådär gott
Är inte förtjust i gröt
men det är lite nyttigare iaf

Nu sitter jag här med mitt kaffe
Har så mycket att göra
Har iaf strykit dukarna
En bra början

Skulle bara vilja gå långt ut i skogen
Sitta för mig själv
Och tänka massor
Idag är en sån dag det skulle behövas
När verkligheten tränger sig på

Titta på födda.nu
En som skulle heta Ebba Dahl
De påminnde mig om min mormor
Hon hette det
Min älskade mormor
Saknar dej




Måsten

datum: 2008-01-10  tid:  23:06:23
Ligger här i sängen
Sambon på ena sidan
Hunden vid fötterna
Kan inte sova
Tur man har bärbar dator

Börjat plocka ner julen nu iaf
Fått väck tomtar och så iaf
Imorrn blir de att ge sig på storstädning
och byta av gardiner och dylikt

Och så ska jag njuta av min ledighet
Så skönt
Synd bara att man har en massa MÅSTEN att göra
Varför finns dessa måsten?

Var helt inställd på att Diva skulle till vetrinären imorrn
Men ack vad fel ja hade
Inte försenn nästa fredag

Får väl försöka sova nu
Nattis Kram


Hos Mamma

datum: 2008-01-10  tid:  15:59:04
För tillfället sitter jag hemma hos mamma
Så skönt ibland att bara få komma hit
Och ta de lugnt

Hon syr mina gardiner så ja ska kunna sätta upp de
till kalaset på lördag
Vill inte ha allt julpynt
=)

Ni som är såå duktiga på att gå ner i vikt
HJÄLP MIG OCKSÅ
Ja behöver någon som drar mig i armen
och säger
NU SKA VI SIMMA
eller typ liknande
JAG ÄR ALLDELES FÖR LAT
Känner nog ingen som är så lat som mig

Men ni som e duktiga
Keep going
You can do it
Lavve


Varför?

datum: 2008-01-09  tid:  13:33:21
Varför är det alltid så
Att börjar man med en sak så måste man göra allt

Imorrn börjar julen åka ut
Äntligen
Måttligt trött på den

Vill ha vår och sommar
Denna årstid är inget för mig
Vill kunna sitta ute och grilla och umgås med vännerna

Snart jobba
Helt okej faktiskt
Lätta turer denna vecka

Hoppas att ja får en fast tjänst snart
Måttligt trött på detta nu faktiskt
Håller tummarna för de nya jobb jag sökt,
som hade passat mig
som handen i handsken
*håller tummarna*


Galen natt/morgon

datum: 2008-01-08  tid:  22:11:10
Vakna imorse av ett surr i örat
Och klia typ på både armar och rygg
Och vet ni.. Jag har fått myggbett..
Helt galet
Trodde ej dom levde nu

Jobbat ikväll
Helt okej idag faktiskt
En go kollega att jobba med


Vill beställa kläder, men får vänta och se vad man får i födelsedags present först
Vet ni att tiden går fruktansvärt fort
Inte för att jag är särskilt gamal än
Haha


Ny vecka

datum: 2008-01-07  tid:  16:40:48

Måndag igen, och jag är ledig
Så skönt

Slappat hela fm
sen en sväng till Vittskövle
Blöta hundar
Kaffe
Och underbar vän

Dammsugit, så tråk
Och nu ligger jag på soffan
Skönt



Underbara Helg

datum: 2008-01-06  tid:  15:40:49

Denna helgen har varit super
Massa mys med sambo och familj
Även jobb, men bara natt, så skönt när Sambon min är ledig..

Igår fick jag ett ryck och ändrade om på vår toalett
Hade en stor hemsk möbel där inne, förstår ej varför, jo den var väldigt praktisk
Men den skymde för mycket
Far rundor till alla affärer jag kunde komma på som hade en korglåda (tvättkorg fast liggande)
Hittade till slut på Åhlens
Blev super på toa, stor skillnad
Nu längtar jag tills vi kan kakla om och allt också

Hittat jätte fina gardiner jag skulle vilja ha i vardagsrum
eftersom vi har så många fönster, så vill jag ha kappa och längder
Beslutsångest
Fundera till imorrn

Snart hem till mamma och äta söndagsmiddag
Så gott
Mammas stek, potatis, grönsaker och sås
Älskar verkligen

SYND VANJA; TYVÄRR FÖR LÅNGT FÖR ATT SKiCKA... HAHA



Skumt samtal

datum: 2008-01-04  tid:  15:07:44
En dam ringde, eller ja rektor var hon

Hon undra om jag skulle vilja hoppa in som vikarie på måndag

Aldrig jobbat där, i och för sig gjort min praktikplats där

Det hade juh varit super skoj, men får inte enligt den dumma arbetstidslagen

Hoppas hon ringer fler gånger, sa till henne att det får hon gärna göra



Dröm Jobbet

datum: 2008-01-03  tid:  21:23:33
Har hittat ett jobb jag verkligen skulle vilja ha.

Håll tummarna för mig


Duktig

datum: 2008-01-03  tid:  16:19:31

Kan informera er om att man kan om man vill

Känner mig duktig

STOLT

Nu ska ja beställa lite kläder tänkte jag
Får unna sig något



Första Riktiga snön

datum: 2008-01-02  tid:  12:04:06
Idag kom den på riktigt..

Älskar Snö

Vovven jagade snöflingor
Första vintern för henne

Nu en lång promenad i snön



2008

datum: 2008-01-01  tid:  18:12:51
Nu är det nytt år..

Förra årets avslut var trevligt
Vi åt super god mat, spelade lite spel.
Vissa var vi riktigt kassa på, men konstigt vi levde inte på 1800-talet =/

Tolvslaget firades ute med en massa grannar som skrek.. =/
Sönder skjutna brevlådor
Hunden gick de inte alls bra med.. riktigt hemskt
Var hemskt att se henne så igår, inget hjälpte, inte ens hög musik

Det nya året började med riktigt skön sovmorgon
Samtal med en riktigt underbar vän - finns ingen bättre
LAVVE
Middag hos Sambons Farmor

Och dagen ska avslutas hemskt, jobba natt =/ vill inte

Sanni - nu får vi snart leka - längesen nu juh



bloglovin RSS 2.0