Mina fina

datum: 2012-10-21  tid:  21:33:29

Dagen idag har vi hunnit med massor, frukost med Mickan, målat dörren.

Igentligen skulle bi åkt till Tivolibadet men då båda barnen är lite snoriga så strunta vi i det, så vi valde att åka till Andys lekland istället, vilket typ hela Kristianstad också ville!

Vilmer hade iaf jätte roligt och Lily fick också prova sitta i bollhavet.

Sen avslutade vi denna dag med middag hos Svärföräldrarna med en massa släktingar på den sidan :)

I fredes åkte Vilmer till mormor och ville sova där, så jag och Lily var hos Mikaela och hälsa på sen gjorde jag vid naglarna, äntligen! Sen unnade vi oss lite mat på China house. Så gott med mongolisk buffé!

Igår Var vi och storhandla sen hämta vi hem vårt stora hjärta, som jag saknat honom, sen mös vi med lördagsgodis i soffan!

Imorrn är det måndag vilket innebär arbetsdag för pappan i huset och vi ska mysa med ledigt en dag till innan det är dags för dagis igen!

Så jädrans trött är jag så nu blir det nog sängen för mig!



Babysim

datum: 2012-10-16  tid:  09:52:05

Idag är det tisdag vilket innebär dagis för Liten och babysim för Lillan!

Sitter på bussen nu påväg in och Lillan sover gott i vagnen!

Det börjar ta form där hemma nu, behöver en stor förvaringsmöbel till oss annars går det bra, har massor av saker vi behöver få undan!

Detta kommer bli bra när allt är klart!

Har juh glömt berätta att vi har en ny bil!
Så fin och så skön att köra!



"bygger om"

datum: 2012-10-14  tid:  21:16:00

Nu äntligen händer det lite här hemma! Har pratat länge om att fixa här hemma och nu så.

Steg 1 blev göra ny dörr in till Vilmers rum och slå igen dörren från köket!

Då vi har folk här hemma så kan vi knappt sitta i köket eller vardagsrummet då vilmer är lättväckt, och dörrhållet är i vägen i köket!
Vilmer ska ha vårt gamla sovrum och vi ska ha hans för då behöver vi inte tänka på att vara tysta när vi har folk! Och nu har jag en hel vägg i köket så bordet får plats ordentligt då Mikaela ofta välte ner vår blomma, så nu kan vi sitta vid bordet utan att det är trångt!

Och barnen får sin del i ena sidan av huset (Lily ska ha rummet mitt över vilmers sen när hon ska ha eget rum!

Så nu ska vi leta tapeter till vårt, köket, vilmers till och börja med!

Senare ska vi slå upp vägg in till Lilys rum då där är en spalje idag! Det skulle varit steg 1 igentligen men glad jag ändrade mig för detta blev såå bra och hon är juh inte i behov av eget rum just nu!

Så nu har jag att göra imorrn då vilmers typ alla leksaker står i Lilys blivande rum!

Vi avsluta helgen med att bjuda svärisarna på mat!

Denna helgen har gått så fort!

Igår var det skit väder hela dagen, så när det blev lite uppehåll igår kväll så fick vilmer ut och leka i alla vattenpölar, glad kille? Jajamen!

Bjuder på lite förhandstitt på hur det ser ut just nu!

Bild 1: vårt nya sovrum med vilmers bondgårds tapet

Bild 2: nya ingången till vårt rum från vardagsrummet

Bild 3: nya väggen i köket

Bild 4: glad kille




bloglovin RSS 2.0