Storm

datum: 2011-12-29  tid:  07:27:41

Idag är ingen kul dag att gå till jobbet/bussen i!

Tur att man väger lite för annars hade man nog kunnat flyga fram :)

Kort jobbdag idag, sen blir det kanske en tur till Eko! Sen ikväll ska vi handla inför nyår, som ska firas hemma hos oss tillsammans med lillebror och flickvän! Äta god mat, spela och bas umgås precis så det ska vara tycker jag!
Har juh en hund som är livrädd och mår inget vidare bra av det alls, var hos veterinären igår och fick lite lugnande till henne iaf och se om det hjälper detta året (gjorde inte det sist).

Ska ge er ett inlägg om julen lite senare när jag sitter vid datorn istället, och så väntar jag på foton från både mamma och lillebror!

Idag går vi in i ännu en ny vecka 26, tiden går så fort och snart nere på tvåsiffrigt! Var hos BM igår och fick lyssna på hjärtljuden och det är en sådan underbar känsla som ger mig gåshud! Allt såg bra ut, större mage än med vilmer i denna vecka så ligger lite över "normal" kurvan, med Vilmer följde jag kurvan precis! Så ska bli roligt och se vart denna slutar :)

Nu är bussen framme!



Stolt pojk med sin nya bil!

datum: 2011-12-24  tid:  12:48:42

img_7258 (MMS)

Stolt pojk med sin nya bil!



Vecka 25

datum: 2011-12-22  tid:  21:32:53

Åter torsdag vilket innebär att jag går in i ny vecka, vecka 25! Tiden går fort och jag njuter varje dag av stjärnans sparkar!

Har spenderat kvällen hos Johanna jokke Neo och Mio, pojkarna har fått sina julklappar och vi har ätit mat och bara myst, alltid lika trevligt!

Igår fick Desiree åter igen känna på sin klumpighet, går i lugn och ro påväg till jobbet och där är en liten brunskant som jag inte ser och trampar snett igen men denna gången lite värre då jag verkligen flyger i marken, skrapsår på både knä och händer och en svullen fot igen! Ja vad säger man! Kunde inte gå alls typ så mamma hämta mig och körde mig till jobbet! Idag är det helt okej gör jävulskt ont när jag går men jag klarar det iaf :)

Nu ska jag sova är verkligen helt slut idag, tror tröttheten börjar komma tillbaka lite igen!

Godnatt!



Vilmer har gjort Luciatåg på dagis, så fin...

datum: 2011-12-16  tid:  21:24:54

img_0073 (MMS)

Vilmer har gjort Luciatåg på dagis, så fint! Pryder pepparkakshuset fint nu :)



Kvällspromenad

datum: 2011-12-12  tid:  22:17:50

Blev en stressig dag/kväll! Hämta Liten på dagis, laga kvällsmat innan det blev alldeles för sent, sen efter maten tog vi oss en promenad då vi fått ett brev som tillhörde någon som bor på andra sidan av vårt område! Liten var duktig och gick hela vägen dit och hem själv och han skulle absolut inte gå hem så vi fick gå en runda till runt området, knappt nöjd då heller men in fick vi honom!

Han envisades om att han skulle hålla hunden så det fick han göra då och då, dock inte så lätt för honom med Diva förstod att det var han som höll för hon gick fint!

Nu har vi klickat hem en torktumlare, så nu slipper vi hänga alla handdukar m.m tog oss bara 4år att få tummarna ur baken :)

Imorrn är det ska för Litens första luciatåg på dagis, nyfiken mamma och pappa är vi!

Fick till en fin bild där som tittar på varandra, dock lite jobbiga reflexer :)



Bebis

datum: 2011-12-10  tid:  22:55:27

Denna bilden bara älskar jag, Vilmer kommer allt oftare och vill klappa magen och pussa på den! Han drar upp tröjan och säger pussa bebis!

Frågar man han vad mamma har i magen så svarar han flickabebis, ingen som har sagt det alls till honom då vi inte vet vad det är. Så ska vara roligt och se om han har rätt.

Frågan är hur mycket han förstår av det hela egentligen, han vet vad en bebis är iaf, för frågar man han vad är bebis så svarar han Oscar eller Mio, och dom är juh bebisar.

En bild säger mer än tusen ord!

Älskar er båda så innerligt, Och är så nyfiken på vad du är för någon som bor i min mage!



Underbara Fredag

datum: 2011-12-09  tid:  23:27:36

Haft en mysig och lugn fredag efter en vecka full av händelse.

I lördes var vi i Malmö och titta på vagn och sen körde vi inom XXXlutz, en trevlig butik, lite blandat mellan Ikea och Mio möbler, en del möbler billigare än Ikea och endel som Mio.
Gjorde bara massa små fynd, som bra att ha eller ja den är juh fin =)

Sen var klumpiga Desireé i farten och trampar fel på en trottoarkant som knappt fanns, och stuka foten rejält, sen i måndes på jobbet så trampar jag fel på min "foppatoffel" och får så ont att jag knappt kan gå, bra kollegor som lindar om foten till mig så ja klarar av kvällen på jobbet, tur vi hade en lugn kväll.

När jag kom hem så fick det tillslut bli akuten då foten svullnade massor och fick en blåkant.
Kommer hem med en rejälstukning och kryckor och knappt någon styrka i foten.

Så hela tisdagen låg jag, min syster var snäll och kom och fixa in bränne till mig (då luftvärmepumpen var sönder så ingen värme var här) och hämta hem mitt hjärta från dagis.

Sen har det inte hänt mycket alls, skulle njuta av min långledighet tänkte jag men gick sådär.
nu kan jag iaf gå på foten även om det gör väldigt ont i vissa lägen.

Igår hittade jag äntligen vinterskor, så nu slipper jag frysa om fötterna.

Idag har Johanna och barnen varit här och myst, ätit mat, fikat, tryckt i oss onyttigheter till Idol finalen.
Och jag bara älskar Amanda, hon är så egen och gör det på sitt sätt så hon är verkligen en värdig vinnare.

Nu ska jag gå och lägga mig, sonen sover redan och gubben är iväg på julfest med jobbet, så kommer bli tomt i sängen tills han kommer hem.

Bebis sparkar och mår bra, livligast på morgonen/fm, så ska det bli ännu en morgonpigg bebis vi får?
Så nyfiken på vad som döljer sig i magen.



Jag och magen vecka 22! Underbara sparkar ...

datum: 2011-12-04  tid:  21:57:02

img_3248 (MMS)

Jag och magen vecka 22! Underbara sparkar får vi så tydligt nu!



Myser i Malmö med mina pojkar!

datum: 2011-12-03  tid:  13:09:44

img_4712 (MMS)

Myser i Malmö med mina pojkar!



Lek på Barbacka med Johanna och barnen! Un...

datum: 2011-12-02  tid:  19:44:36

img_0565 (MMS)

Lek på Barbacka med Johanna och barnen! Underbar start på helgen som bjuder på fler trevliga stunder!




bloglovin RSS 2.0