Valborg

datum: 2009-04-30  tid:  12:13:35

Sista dagen på denna månaden.
Och kanon fint väder har vi fått, kan juh inte bli bättre.
Tror ni dom tänder några brasor ikväll? För igår snackades det om att det är eldningsförbud i hela sydSverige.

Jag ska iaf inte iväg på någon brasa, jobbar kväll, och sen börjar jag 07.00 imorrn bitti. Att börja så tidigt en röddag är inte kul, men vad gör man inte? Slutar redan 13.00 och då är min älskade hemma, för han är ledig hela dagen.

Diva hon hitta en kompis i grannens trädgård, en liten kille som sa Vov hela tiden och satt på huk och spana in henne, de njöt hon av så hon satt stilla där hela tiden, och Diva brukar inte vara speciellt stilla annars.

Spenderade ett par timmar i stan igår innan jobbet, passade på att luncha med mamma och lillebror, satt ute på Zekés och det var juh hur underbart som helst, älskar verkligen denna årstiden. Även om värmen är lite jobbig.
Sen sprang jag inom Guldfynd och kolla på en klocka som jag spanat in i reklamblader, och den fick snällt följa med mig hem, och tur var det för det var den sista.

Sen tog jag mig en glass på McDonalds innan jag tog bussen till jobbet, så mumsigt så.

Fotona vi skicka på beställning har redan dykt ner i vår brevlåda, de går så fort på Extrafilm.

Nu ska ja ta och göra vid mig, så jag kan bege mig till jobbet.

Kramis



Underbar Helg.

datum: 2009-04-26  tid:  21:17:03

Helgen har varit hur skön som helst och det får vi tacka solen för.
Undra om den stannar eller den går igen?

Lördag
Spenderade fm ute i solen, fast de blåste en del.
Var istan och gick en sväng, hitta mig ett par nya byxor, då jag inte har några som passar direkt, man blir juh inte mindre
=)
Körde inom svärföräldrarna med glass och njöt av solen.

Sen blev de grillad kyckling till kvällsmat med pommes.
Mums.

Idag
Spenderade för många timmar i fm i solen, vilket resulterade i rött bröst och ansikte
=)
Men skönt var det.

Begav oss till Åhus för att inta första glassen där, och det var så gott, en massa nya sorter hade dom.
Äppel-kanel var super god.

Inom Fridis en sväng som inte var hemma, men lämnade av en blomma då det var hennes födelsedag igår.
Grattis Gums.


Blev grillat till kvällsmat idag också, fast idag kött och ungsbakad potatis/morötter

Och till efterrätt blev det jordgubbar och vispgrädde, och jag skulle kunna leva på jordgubbar, så underbart gott.
Ätit det hur många kvällar som helst nu, har nog blivit en last.
Mums.

Skickat iväg lite foto på framkallning. Så dom dyker väl ner i brevlådan i veckan.
Mest kort från Daniellas dop.

Jobb väntar imorrn, sådär kul skulle vilja vara ledig lite till.
Men snart får jag vara hemma och mysa med vårt lilla liv i magen, längtar så mycket tills jag får ha liten i min famn och bara mysa.

Här kommer en bild på mig från igår, vecka 21+2, alltså vecka 22.



Känner mig sådär härligt kvinnlig.

LÖN imorrn, och det sitter inte fel.

Hoppas ni haft en lika underbar helg.

Kramis från oss.



FREDAG Kväll

datum: 2009-04-24  tid:  21:55:46

Och när ja slutade idag var det så underbart, då jag e ledig ihelgen och det är juh KANON VÄDER!

Spenderade eftermiddagen ute i trädgården massa bus med vovven.

Efter kvällsmaten tog vi lite gräddbullar som S köpte 2 kartonger av en kille här om dagen, han tyckte synd om honom så istället för en köpte han två, tog iaf hälften med oss till Svärföräldrarna och fikade på dom där.

Och nu har ja precis suttit och tryckt i mig en hel påse popcorn, mumsigt.
Onyttigt får man äta nu.

Hoppas dom håller vädret som dom lovat ihelgen, ska spendera all tid utomhus och en glass i Åhus ska det bli, och hoppas att Fridis håller sig hemma så hon kan bjuda på kaffe
=)

Börjar känna mig rätt så svullen om magen nu, helt underbart.
Ska lägga in en bild men orkar inte idag.

Ha en mysig fredagkväll.

Kramis



21 April

datum: 2009-04-21  tid:  11:45:32

Blir det en dag i kalendern?

Jobb på schemat idag, fast skulle varit ledig men tog på mig extra, ibland får man göra det.
Hade inget planerat ändå.

Vädret är ingen höjdare iaf, blåsigt och kallt.

Har fått en hemsk hosta som inte vill släpa och en täppt näsa, har inte jag varit kasst tillräckligt detta året?
Verkar inte så.

Imorgon är det dags för besök hos BM, känns som evigheter sen, så det ska bli kul.

ALEKSANDRA
om du läser, min inbjudan att läsa din blogg har gått ut, vill du skicka en ny?

"Liten" har börjat röra sig rejält i magen, så härligt att känna att där är något, fast mest liv hålls juh såklart när man ska sova. =)
Längtar så efter det lilla livet i magen.
Vi två ska bli tre, en underbar känsla, och en fantastisk kärlek.
Jag älskar er.



Värmen är kvar.

datum: 2009-04-20  tid:  14:44:55

Hallå Hallå

Jobbat hela helgen.

I lördes innan work tog vi en tur till Osby Outlet, mest intresserade av Brio.
Hittade inte jätte mycket, då det var mycket vagnar och leksaker.
Men en skötväska hittade vi, istället för att betala 695kr så betala vi 50kr, kunde de bli ett bättre fynd?
Där var verkligen hur mycket som helst, men inte till vår Liten i magen, då den får växa till sig lite först.

Idag är ja ledig, och det är så skönt.
Skulle ta mig en rejäl sovmorgon tänkte jag men ack nej, de gick inte vakna 8 som vanligt och gick upp kvart över 9, dom dära sovmorrnarna är nog slut.
=)

Sitter och väntar på syster nu, ska in till stan en sväng och kolla lite, ska nog passa på att äta en mjukglass också, kan äta hur mycket av det som helst, och jordgubbar
=) mums
Och idag är det juh perfekt väder för det iaf

Skulle verkligen vilja göra något åt mitt hår, ser sådär riktigt tråkigt ut.
Några förslag?

Ha en solig måndag.



Spark i Örat

datum: 2009-04-17  tid:  09:50:47

Gick och la oss igår kväll och jag låg och läste lite, helt plötsligt kände jag en rejäl spark i magen, Gång på gång.
S la handen på magen och kände de också, sen la han huvudet på magen och då fick han minsann en spark i örat.
Detta var första gången jag kände de på riktigt, har känt små puffar innan men inte såhär tydligt, S blev juh lika glad då han fick känna de för allra första gången och så pass tydligt.
Mysigt var det, somna gott efter det.

Vaknade halv 8 imorse och kunde i princip inte somna om, utan låg och vände och vred på mig ett tag sen tog jag mig upp vid halv 9, så nu sitter jag här, ska snart hoppa i ett varmt bad så kanske ja känner mig lite piggare.

Vädret ser juh lovande ut idag så kan hoppas på att det blir tillräckligt varmt så man kan vistas ute utan att frysa.

Ha en toppen helg på er.
Kramis



Trött

datum: 2009-04-16  tid:  21:04:33

Hallå på er.

Torsdag idag och jag går in i vecka 21 (20+0), alltså har halva tiden precis gått.
Nu är de lika lång tid kvar, hoppas den går lika fort som denna tiden gjort.

Längtar så efter Bebis i magen

Jobbat idag, och det blir tyngre och tyngre att jobba, blir till och med andfådd av att gå till bussen, visst har alltid haft dålig kondition men attans inte såhär kass.
=/

Imorrn är jag iaf ledig och då ska ja bara ta d lungt och städa lite hemma, ska mysa me Daniella lite också.
Sen är de jobb som gäller hela helgen.

Vill ni se en bild på vår vagn, helnöjd med den.
Brio Sing 08 grön
Detta med liggdel, har även sittdelen.


Kan juh hoppas på att de blir fint väder imorrn så man kan vara ute hela dagen i trädgården.

Kramis



Annandag Påsk

datum: 2009-04-13  tid:  19:30:14

Dagen har gått fort idag.
Har hunnit med mycket ändå

Besökt Solhaga och köpt blommor, var ganska tråkigt på uteplatsen inte en levande blomma, men nu är där lite härlig färg iaf.

Bakat kanelbullar, körde hem till mamma och fikade på dom, super goda.

Ätit lax,ris och chilisås till kvällsmat.

Och nu ska vi mumsa i oss kanelbullar till efterrätt
=)

   

HejSvej



Påsken 2009

datum: 2009-04-12  tid:  20:52:51

Nu har påsken också varit, eller ja är, en dag kvar.

Har spenderat den på bästa sätt med människor jag älskar runt mig.

Fredes - grilla vi hos mamma
Lördes - var barnvakt ett tag sen till Svärföräldrarna på Påskmidda

Fick ett ryck idag och tog tag i projektet jag velat ett tag, att byta plats på gästrum och matrum, och det blev precis som jag trott om inte bättre =)
Innan vi tog tag i allt detta så begav vi oss till Ikea då vädret i fm inte alls var lockande, men i Älmhult var det strålande sol och 20grader.

Har hunnit med det mesta iaf, ska flytta lampa och så imorrn, och senare så ska juh bokhyllan också in i nya "mysrummet" när det är dags att fixa barnkammaren. Längtar men tycker det är lite för tidigt än.

Har vatt ledig 3dagar med Älsklingen och vi är lediga tillsammans imorrn också, så skönt. Hoppas vädret är lite bättre imorrn.

Nu ska vi mysa i soffan och trycka i oss massa godis.

Bjuder på bilder, inte super bra bilder.

 



Hoppas ni haft en trevlig påsk och ni fått påskägg
=)



Buller och brak

datum: 2009-04-08  tid:  10:57:28

Det var vad jag vaknade till imorse, blev livrädd så väckte sambon, tur var att han skulle gå upp en stund senare så det gjorde inget att jag väckte han.
Det small till rätt rejält ett par gånger och jag kunde inte somna om, gick upp med sambon och pratade ett tag sen gick jag och la mig igen,och tillslut somnade jag om.
Jag är livrädd för åska.

Och var inte alls sugen på att gå upp tidigt idag, då ja jobbar till 22 ikväll.
Ligger här och myser i soffan nu, ska snart ta och göra vid mig och sen ska ja gå till bussen sådär kul, för just nu regnar det här.

Kan juh hoppas att detta väder är borta till imorrn då jag är ledig och vill vara utomhus.
Sambon är snart ledig i 4dagar och de ska bli så skönt att ha honom hemma lite längre än vanligt. Vi har inget speciellt inplanerat utan tar dagarna som dem kommer.

Ha en toppen dag i regnet.



Jordgubbar

datum: 2009-04-07  tid:  13:22:36

Sitter här med mitt kaffe och väntar in tiden så ja kan gå till bussen
Jobb som gäller idag.

Igår var jag och handlade med mamma på Maxi, såg då att dom hade jordgubbar så kunde inte motstå frestelsen.
Så de smaskade ja och simon på igår kväll och dom var helt okej faktiskt, lite "träiga", men ner gick dom =)

När vi handlat färdigt på Maxi så tog jag och Mamma oss varsen mjukglass, och det är juh bara för gott, skulle kunna äta hur många som helst, med karamellströssel på.

Läste på någon annans blogg om att dom ätit glass i Åhus, har dom redan öppnat?
Kanske skulle ta sig en tur ner där till helgen då!
Det är något jag verkligen gillar med våren/sommaren, glass i Åhus och en promenad längs stranden.

Köpte första babyplagget igår till "Liten" i magen, känner mig duktig som hållt mig så länge, men svårt är det, men "vågade" inte riktigt innan UL (ultraljudet).
Men ska vänta ett par veckor till innan man börjar inhandla de man behöver, fast ja skulle kunna ge mig ut idag och fixa allt.
Ska juh även göra vid "barnkammaren". Det är det ända rummet i hela huset som vi ej gjort vid då vi ansåg innan att det inte var lönt eftersom det ändå skulle göras vid när jag blev gravid. Så nu är det dags för det också, och det ska vi väl snart börja med för det är en hel del som ska bytas ut och rivas väck och sådär, och flyttas runt på då vi har de rummet som "kontor" idag. Var vi ska göra av dom sakerna, ja du får väl bli i gästrummet.

Ha en toppen dag.
Kramis



Underbara helg

datum: 2009-04-05  tid:  21:08:09

Tack för alla Grattis Kommentarer.
Det känns fantastiskt.

Helgen har spenderats ute mestadels.
Fredagen var jag i stan med syster och hennes dotter. Blev en fika på Zeke´s och sen mjukglass på torget, så himla gott.
Sen blev de kvällsmat hos mamma och vidare på kalas till mormor.

Lördagen stan med hjärtat, lunchade, och åt mjukglass,
Sen blev de bebismys ett par timmar då dom andra var i Tivoliparken och spelade brännboll.
Gjorde hemmagjord pizza på kvällen som vi njöt av i soffan till Robinson.

Det har varit så skönt att man har kunnat gå i kortärmat, och suttit ute 90% av hela helgen i trädgården.

Idag har jag jobbat ett par timmar, sen har vi varit hos svärföräldrarna på kvällsmat, en massa skratt och trams.

Nu sitter vi och dricker Thé och ska titta på Sanningens ögonblick.

Bjuder på lite bilder:

Sötaste Daniella



Underbara bebis hand.



Diva njuter av solen


Hoppas ni också haft en bra helg.

Stora kramar på er



VÅREN ÄR HÄR!

datum: 2009-04-03  tid:  10:30:07

De senaste dagarna har verkligen bara sprungit iväg och vi har hunnit med hur mycket som helst.

Hunnit fika me bästis
Njutit i trädgården
Vatt på middag hos S farmor och farfar

OCH FÅTT SETT VÅR UNDERBARA BEBIS SOM VÄXER I MAGEN.

LYCKAN ÄR TOTAL.
VI SKA BLI FÖRÄLDRAR
Vad liten i magen är för något behåller vi för oss själva lite till, men visst vet vi vad det är och även vad den ska heta.

Jag går som på moln, BF är den 2september enligt UL.
Så tiden har gått fort, är i v.19 redan
.
Bebis är så efterlängtad!

Nu ska ja ut och njuta i solen, med en kopp kaffe.

Kramis




bloglovin RSS 2.0