Kalasfin!

datum: 2011-04-30  tid:  15:36:10

img_9828 (MMS)

Kalasfin!



Kosläpp

datum: 2011-04-29  tid:  22:32:18

Dagen började tidigt idag.
Begav oss till Önnestad för Kosläpp, släppte ut korna i hagen.
Helt galna blev dom och V tyckte det var så kul.
Sen fick man kanelbulle och chokladmjölk av Kalvin.
Tittade på hästar, grisar, kalvar, får, kor, och det bästa av allt var att åka balavagn med traktorn.
V är väldiugt intresserad av traktorer, varje gång en traktor kört förbi eller så så säger han alltid mer, mer.

Sen var vi och shoppa lite på Eko, ny hylla bland annat, och V fick en skottkärra och pool till sina bollar då Diva tagit i sönder den andra.
Sen blev det kaffe och vaniljmunk i Tollarp hos Syster och familj, besök ifrån Stockholm hade dom, så trevligt så.

Sen har jag hunnit med gräsklippning och färgning av håret, och lite snabb städning av huset.
Sen orkade jag inte mer så sitter bara i soffan och svullar.

Imorrn är det dags för 25års kalas, grillat och massa gott att äta blir det.

Love.



Nymålad soffa.

datum: 2011-04-27  tid:  11:58:27

Imorse när Liten vakna så log vi kvar i sängen och mös lite och titta på Tv, men Liten tröttnade på det och sprang ner på govlet och lekte och så, hämta kopp och bjöd mig på kaffe i sängen. Tänk om det varit riktigt kaffe.
=)
men iaf när jag sitter och betalar räkningar så säger Liten ita (rita) och pekar på soffan, jag försöker förklara för han att det hinner vi inte för du ska till dagis, han blir arg och säger det månag ggr, sen reser jag mig upp för att titta, jo alldeles riktigt hade han rätt, för han hade fått tag på en blå bläckpenna och ritat massa sträck på soffan (som ni såg på bilden i förra inlägg).
ARRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGG Mamma.
För er som varit här hemma och sett och suttit i vår soffa förstår varför jag blev arg. Försökte förklara att man inte får rita på möbler och ting, men han säger bara ja, ja, ja, nej, nej, nej och sen kör han iväg på sin bil.
tror ni han förstod vad jag menade?
NEJ!
Och det var inte det lättaste att inte skratta då han tyckte han varit jätte duktig som ritat.
Min älskade liten.
Jag fick en puss av han som plåster på såret, sa till han att mamma är ledsen och då gav han mig en puss.

--------------------------------

Annars springer dagarna iväg, har en sambo som är hemma i 2v medans en annan jobbat alla dagar.
jobbar imorrn också sen går jag på lite ledigt, i sådär 10dagar =)

Solat, ätit glass, lekt utomhus, grillat, umgåts med familjerna, är det vi gjort dom senaste dagarna.
Älskade storebror har varit hemma och hälsat på, så mestadels har vi vatt hemma hos mamma dom timmarna jag varit ledig.

Ihelgen väntas 25års fest för Tommy som fyller år idag så stooooort GRATTIS till dig.

Snart så hoppas jag att vi kan fortsätta på Litens nya rum, så det blir färdigt. Måste beställa tapeten också.

Nu ska jag göra vid mig och invänta sambon sen blir det jobb!



Min son var rastlös imorse!

datum: 2011-04-27  tid:  10:46:26

img_3475 (MMS)

Min son var rastlös imorse!



Vår älskade son med sin fina gräsklippare ...

datum: 2011-04-22  tid:  09:56:40

img_0721 (MMS)

Vår älskade son med sin fina gräsklippare han fick av farfar!



Det börjar ta sig, nu är gammal tapet nere...

datum: 2011-04-20  tid:  16:21:32

img_0718 (MMS)

Det börjar ta sig, nu är gammal tapet nere och dags att slipa, sen är det coverup som gäller sen måla måla måla! Älskar verkligen att ha hus även om det är drygt ibland!



Skum Kvinna & bortsprungen flicka

datum: 2011-04-14  tid:  21:26:41

Imorse när jag var i stan så satt jag på Mc donalds och åt en toast, då kommer en Polsk kvinna fram till mig och börjar disskutera det svenska samhället.
Hon började prata om att det var så himla dåligt, och alla dom rika hade allt dom ville och dom som inte hade pengar fick tigga och be för att kunna leva för dagen.
Sen visade hon en artikel i dagens Metro om att Obama ville höja skatten för dom som tjänar mest, och hon tyckte att det kunde han göra här i Sverige också men det skulle inte han behöva för det skulle vårt land kunna göra själva.
Sen hade hon varit med i koncentrationslägret i Warzawa, och där hade hon blivit hämtad tillsammans med 3999 andra människor i vita bussar som tog med dom till sverige??
Och köpte hon en kaffe så drack hon inte upp hela utan gav halva till uteliggarna!
Sen undertiden som jag ska ta en tugga på min toast, så säger hon titta här, och öppnar munnen som luktar riktigt illa och visar att hon inte har mer än typ 2 tänder och hon har inte råd att fixa detta för det kostar henne 40000kr.
Hon hade iaf en man (vet inte om det var ett gammalt förhållande eller om det var fortfarande) men han var iaf från Askersund och dom hade 2 barn en som var undersköterska.
Hon kallade mig både lillan och gumman, och jag fick bråttom då jag tittade på klockan så sa hon: Lilla gumman gå du bara gå, kom aldrig tillbaka.
Hmm ja skum morgonen var detta iaf, och hon förstörde min frukoststund då hon lukta väldigt illa.
Vad hon ville ha sagt med detta vet jag inte mer än att hon hatade det svenska samhället.

Nog om denna historien, nu tar vi en annan som inträffade i tisdeskväll.

För att göra historien kort.
Vi hittar en liten flicka gå runt på ett område här i Kristianstad, med nappflaskan i handen, helt genomblöt då det regna ute, nerkräckt och bara skriker massor, skakar och är helt frustrerad. Vi försöker prata med henne men får inte ens röra henne och inte ta av henne jackan då hon blir helt galen, det ända hon säger är mamma, mamma, mamma, får iaf lägga en filt om henne.
Vi kontaktar polisen och dom kommer ut, och han kollar upp om det är någon flicka efterlyst, men hittar inget, och han diskutterar med centralen som skickar ut bilar för att söka på området.
Han ska gå ut till bilen igen och hämta något, men när han kommer ut så möter han en yngre kille, en pappa och två andra barn.
Och den yngre killen säger att det är pappans flicka som vi har (och då visar det sig att han sett henne ifrån sin balkong, och även sett att vi tagit med henne men han tror att pappan ska komma så han bryr sig inte om att gå ner och ta henne). Hur arg tror ni jag blev?
Om han nu visste vem hon var, så kunde han juh gått ner och hämtat henne, och gått med henne till föräldrarna.
Men nej det gör han inte, men han visar dom hit iaf och sen sticker han.
Polisen försöker prata med pappan men han kan ingen svenska alls, typ tack kan han säga iaf.
Men efter många om och men så får vi fram att dom varit och handlat hela familjen, men dottern vill inte följa med upp i hissen och då åker föräldrarna upp med matvarorna, och ska hämta flickan och då har hon gått.
FLICKAN ÄR KNAPPT 2ÅR DÅ LÄMNAR MAN ABSOLUT INTE HENNE SJÄLV NERE VID HISSEN OM HON NU INTE VILL MED DÅ BÄR MAN HENNE.
Hoppas denna pappan & mamman lärt sig en läxa, polisen blev inte glad, och inte vi heller, men han var tacksam och det var tydligt att det var pappan iaf för när han väl kom så log flickan
En tragisk historia, hur slarvig man kan vara och tro att dom fixar sig själva. Hon var 2mån äldre än vår Vilmer jag hade aldrig lämnat han utan uppsikt. Jag fick så ont i mitt mamma hjärta.
Nu blev det iaf löst och flickan var glad och pappan också, men hon hade varit ifrån dom ett tag då hon var nerkräckt (vilket var intorkat, trots regn), och nerkyld, inte jätte farligt men så hon frös riktigt mycket.

2 skumma dagar har jag varit med om denna veckan, undra om det blir fler.

Nu har ni massor att läsa så jag sätter punkt här.



Lunch med lillebror

datum: 2011-04-14  tid:  11:42:44

img_0706 (MMS)

Lunch med lillebror



Underbara vårväder.

datum: 2011-04-11  tid:  12:00:32

Visst är våren kommen nu?
att det är 16grader ute på fm, det betyder väl vår?
Att man har spenderat hela dagar ute i trädgården, det betyder väl vår?
Att kunna hänga tvätten ute, det betyder väl vår?
Ja jag tror på det iaf.

I lördes var vi i Ullared hela dagen, hitta massa fynd, mest till V så klart, jag hitta lite och S lite, men annars var det V som fick en massa vårkläder och leksaker.

Mitt bästa fynd?
Min "Pippi" cardigan, har länge velat beställa den på nelly (tror jag det är) men där har den kostat antingen 299kr eller 399kr och nu hitta jag precis likadan på Ullared för endast 129kr.
Så fin så fin.

Igår var vi hos Syster med familj och lekte ute massor, V och Delinda lekte hela tiden. Vi andra drack kaffe och tjabba massa. Sen grilla vi korv till lunch.

Nu kanske vi ska passa på att flytta lite grejor så vi kan påbörja V nya rum sen?
Jag är ledig massor i veckan juh, så då kan jag riva tapet.

Hoppas ni njuter av det fina vädret.

"Tänker på dig/er varje dag"

Och vet ni, ni är fruktansvärt dåliga på att kommentera.



Shopping

datum: 2011-04-09  tid:  14:08:00

img_0678 (MMS)

Shopping



Massa Tankar

datum: 2011-04-08  tid:  17:19:36

Skickar en massa styrkekramar till just dig/er.
Att någon ska behöva ha det så som du just nu, det ska inte vara så.
Du ska njuta av både det ena och det andra, inte behöva vara rädd, och orolig och inte veta vad som händer.
Och sen dessutom behöva ligga där själv, för att dom har sina regler.


Vi tänker på dej/er iaf.

Massa Kramar



Är rätt nöjd med mig själv faktiskt! Eller?

datum: 2011-04-04  tid:  09:01:46

img_0600 (MMS)

Är rätt nöjd med mig själv faktiskt! Eller?



April

datum: 2011-04-02  tid:  08:03:19

2 april och regnet har kommit, känns som det stämmer rätt bra faktiskt, antingen har vi toppen väder eller så regnar det såhär på vårkanten!
Hoppas det ändrar sig, dom har juh lovat fint väder nu ihelgen och en massa plusgrader undra om det stämmer tro?
Helgen består av jobb för min del så jag bryr mig inte super mycket, men dom andra kan juh få fint väder.

Häromdagen så var vi hos Fridis och drack kaffe, sen promenera vi från Näsby till stationen för att visa sin kärlek till familjen, sen tog vi en tur i Tivoliparken, V gilla att titta på ankorna, jag gilla det inte, då en anka blev attackerad av 5ankor, den var så hjälplös och dom andra bara bet och bet.
Oschyssta kompisar kallar jag dom.

I onsdes var det dags för besök inom sjukvården igen.
Först distriktssköterskan sen akuten.
Slutade bra iaf.

Att hinka litervis kaffe har jag inte problem med, jag älskar kaffe.
Så igår fick minsann svärisarna bjuda på ex antal koppar.
Och rulltårta som Svärmor gjort.

Idag ska vi till Mormor och Morfar innan jobbet då Mormor fyller år.
Så GRATTIS till henne!

Mitt älskade Troll.




bloglovin RSS 2.0