Sjukling!

datum: 2010-07-17  tid:  21:57:02

Vår älskade lilla prins blev också smittad av den hemska förkylningen både jag och Simon haft.

Började i tisdes, då han knappt ville äta eller dricka! Och hade feber.
I onsdes blev det ännu värre då hans feber steg till 40.5
Så efter samtal med barnakuten så åkte vi in då han inte fått i sig varken mat eller vätska.
Väl där inne så piggnade han till och läkaren undersökte han, visade inget alls. Hon sa att det är en virusinfektion!
Så vi åkte hem igen, blev inte alls bättre under natten.
Så efter ett par samtal med barnakuten igen i torsdes så fick vi åka in igen. Där inne får han feberfrossa då hans feber pendlar massor, något av det värsta jag sett. Min Liten!
Men precis innan läkaren kommer så dricker Vilmer massor, så läkaren skickar hem oss, med ordination dubbeldos alvedon och ipren så febern ska gå ner.
Han dricker bra under nätterna och morgonen men sen inget alls på dagarna nästan, vi får tvinga i han vätska.
Han har tillochmed fått isglas, först på sjukhuset sen hemma men han gillar inte alls det.
Idag är han mycket piggare, har lekt mer och så, febern har inte gått över 39.5 så kanske vi är på väg åt rätt håll.
Han är ordentligt täppt i näsan och verkar som han har väldigt ont i halsen.
Men har ätit mer idag, dock inte alls som man ska men vi får vara glada för det lilla.
Så länge han inte blir sämre behöver vi inte oroa oss sa läkaren, men blir han mer tagen eller trött så ska vi in igen!

Nu sover han iaf, och hoppas han vaknar piggare imorrn så kanske vi får i han mer mat/dricka.

Imorrn är det kalas för Svärfar och Emil, får se om vi kan gå dit. Är han så pigg som idag så kanske vi kan en liten stund iaf, men beror på febern då jag inte vill han ska smitta dom gamla.

Nej nu ska jag mysa med min gubbe!

Jag har inte fått äta langos alls på K-dagarna.
Men vad gör det igentligen bara min son blir frisk, men svider lite =)

Hoppas det är bra med er där ute.
Du MADDE - jag saknar dej och Bella!



Postat av: Madde

Vi sakner er med...Jag e ledig tis ons o tors..!!!!!! Ses?

Kram

2010-07-18 @ 15:22:49
URL: http://babyhalling.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin RSS 2.0