2 barns mamma

datum: 2012-04-10  tid:  22:38:02

Idag är vår lilla prinsessa 12dagar.
Hela 12dagar redan, helt otroligt. Tiden går så fort, men vi njuter.
Vilmer är så stolt storebror, har koll på lillasyster hela tiden, på morgonen när han vaknar så frågar han var lillasyster är och när någon frågar vem det är, så svarar han snabbt min lillasyster, eller Lily.

Lite om förlossningen då.
Hon var uträknad till den 11april enligt UL, men mitt egna datum enligt sista mens var 1april. Men en känsla sa mig att hon kommer den 29mars och gör hon inte det så kommer hon den 1april.

Men vakna som vanligt den 29mars kände inget konstigt eller så, mer än förvärkarna/sammandragningarna jag haft sen någon vecka tillbaka.
Åkte till VDC med Vilmer då han haft feber och var helt rödprickig på hela kroppen, scharlakansfeber var det, så åkte med mamma och mormor och morfar till ÖB och handla, och hämta ut Vilmers pencillin.
Mormor satt redan i bilen när jag var färdig, och Vilmer satt i bilbarnstolen så jag hoppade och tryckte mig in i bilen, alla skrattade åt mig, tillochmed folk som kom och gick förbi skrattade åt mig, en höggravid som försöker trycka sig förbi en bilbarnstol =)
Kan själv se det framför mig.

Förlossningen gick fort, 20.10 blev jag uppkopplad på CTG, och 23.33 föddes vår fina prinsessa Lily.

Allt gick bra, men smärtan kom fort och inte gjorde det lite ont =)
Men värt all smärta.

Nu njuter vi här hemma som 2barns föräldrar.
Haft en massa besök och vi har varit iväg och hälsat på folk.
Premiärkört vagnen, vilken skillnad att gå med en "stor" syskonvagn jämfört med Vilmers scooter.

BVC har varit här på hembesök och hon hade gått upp i vikt inte så mycket men helt okej.
Ska dit på torsdag igen och hoppas då hon gått upp bra i vikt då hon äter massor.
=)

Varit och skrivit på faderskapspapper också så nu är Simon hennes pappa 
=) tramsigt man ska behöva skriva under massa papper för det.

Varit inne istan idag då mina pojkar skulle klippa sig, Vilmer skulle klippa sig för första gången då han hade massa långa tofsar här och där. Jag gilla hans tofsar men visst bara jag som gjorde det.
Han var så duktig och satt så fint i stolen hela tiden, och jisses vilken skillnad lite hår kan göra, nu ser han sås tor ut och håret är jätte fint.
Min älskade Liten.

Var tvungen att fixa lite byxor till Lillan också då alla hennes är för stora, köpte inte så många 50 innan hon kom men hon drunknar i 56 så införskaffade några 50. Finns juh inte så mycket att välja på i 50, typ rosa, blå eller grått eller vitt.
Men hon har nog inte det så länge till.
56 passar i body där är nästan 50 för litet, skumt med storlekar.

Nu sover Liten och jag och Lillan ska snart också krypa ner. 

Mina barn är mitt allt.



 




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin RSS 2.0